تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۰۷ - ۱۳:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 83343

بازیگر زن سینمای ایران با نگاهی به برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در سالهای اخیر، مهمترین مسئله در کیفیت جشنواره ها را ثبات ساختار، فراخوان و دبیر دانست.

به گزارش سینماسینما، شبنم مقدمی بازیگر سینما و تلویزیون، گفت: رسیدن به ثبات در ساختار جشنواره های سینمایی یک ضرورت است و یکی از نقاط ضعف جشنواره های بزرگ سینمای ایران همین تغییرات هر ساله هستند. به نظر من داشتن دبیر ثابت یکی از نکات کلیدی برای هر جشنواره ای است، زیرا به هر حال آن دبیر در هر سال تجربیات جدیدی به دست می آورد که می تواند در سال های بعدی آنها را اعمال کند و همین امر باعث می شود پویایی جشنواره بیشتر شود.

وی افزود: در جشنواره‌های مهم و معتبر دنیا دبیر در طول سالیان سال یک نفر است و اتفاقا چنین جشنواره‌هایی موفق‌تر عمل می کنند.

این بازیگر همچنین فعالیت دبیرخانه دائمی در طول سال را ضروری دانست و اظهار کرد: امیدوارم سی و ششمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر با دبیرخانه و دبیر ثابت به گونه ای برگزار شود که بتوانیم از وضعیت آن دفاع کنیم.

به گفته وی، رسیدن به یک جشنواره تراز و استاندارد، ضرورتی است که در همه این سال ها از سوی مدیریت سینما جدی گرفته نشده است.

مقدمی درباره لزوم ثبات در فراخوان جشنواره ها بیان کرد: ثبات در فراخوان یک جشنواره رویکرد و سیاستگذاری آن را تعیین می کند. به نظر من بهتر است جشنواره های سینمایی هرساله به یک شکل ثابت برگزار شوند، مگر در شرایط خاصی که به یکباره ناگزیر به تغییر بندهایی از فراخوان شوند، در غیر این صورت روبه رو شدن افراد با یک فراخوان جدید در هر دوره خوب نیست.

وی در پایان عنوان کرد: امسال چهارمین دوره برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر بعد از جداسازی آن از جشنواره ملی فجر است و می توانیم بگوییم با جشنواره به نسبت جوانی رو به رو هستیم. وقتی جشنواره سی و پنجم را با جشنواره سی و چهارم مقایسه می کنم، می بینم که در حال پیمودن مسیر درستی هستیم و امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد.

منبع: yjc

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها