تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۷:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 81400

شهرام مکری با اشاره به حواشی فیلم «هجوم» در برلین گفت: این فیلم درباره همجنسگرایی نیست. «هجوم» فیلمی درباره سینما و روش‌های بیانی در آن است. موضوع مطرح شده درباره جنسیت آنطور که از نظر برخی ممکن است به همجنسگرایی بپردازد از نظر من که سازنده فیلم هستم درباره مساله انتخاب است.

به گزارش سینماسینما، این کارگردان که بعد از نمایش فیلمش در جشنواره فیلم مستقل “ایف استانبول” سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسش یکی از تماشاگران ایرانی حاضر در سالن که از وی درباره حواشی پیش آمده درباره جشنواره برلین پرسید، گفت: “حتما حالا که شما هم که فیلم را دیدید مثل من معتقدید که این فیلم درباره همجنسگرایی نیست. «هجوم» فیلمی درباره سینما و روشهای بیانی در آن است. موضوع مطرح شده درباره جنسیت آنطور که از نظر برخی ممکن است به همجنسگرایی بپردازد از نظر من که سازنده فیلم هستم درباره مساله انتخاب است. ما در سنت نمایشی ایرانی بازیگران مرد پوش و زن پوش زیادی داشتیم و این در فرهنگ و یا ادبیات ما معنی همجنس‌گرایی نمی‌دهد. از طرف دیگر ما نمی‌توانیم از اظهار نظر متفاوت مخاطبان فرهنگ‌های دیگر درباره فیلم‌مان جلوگیری کنیم”.

او همچنین تاکید کرد: کاندیداتوری فیلم در هیچ بخشی از هیچ جشنواره‌ای با هماهنگی سازندگان یک فیلم اتفاق نمی‌افتد.

شهرام مکری درباره اینکه آیا ترسی از توقف نمایش فیلمش درایران ندارد هم توضیح داد: فیلم «هجوم» با طی کردن تمام مراحل قانونی ساخته شده و در ایران با وجود اختلاف نظرهای زیاد همه به قانون اهمیت می‌دهند. این تنها یک بحث سینمایی بین کارشناسان این حوزه است.

فیلم سینمایی «هجوم» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی در اخرین روز جشنواره فیلم مستقل “ایف استانبول” به نمایش درآمد و همچینین «نوری بیلگه‌جیلان» کارگردان سرشناس ترکیه به همراه بازیگران و تهیه‌کننده فیلم «روزی روزگاری در آناتولیا» از تماشاگران این فیلم بودند.

شهرام مکری پیش از نمایش فیلم با اشاره به حضور این کارگردان در سالن گفت: “نوری بیگله‌جیلان در میان علاقمندان سینما در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و من از علاقه‌مندان واقعی سینمای جیلان هستم” و در ادامه نمایش فیلم «هجوم» در جشنواره مستقل استانبول را به این کارگردان مطرح ترکیه تقدیم کرد.

فیلم «ماهی وگربه» ساخته قبلی مکری هر دو جایزه اصلی جشنواره مستقل استانبول را دریافت کرده بود و حالا «هجوم» به صورت ویژه در این جشنواره نمایش به نمایش درآمده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها