تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۹:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 19132
وزیر ارشاد دولت نهم، با تماشای «فصل وصل» این اثر را کاملترین و بالغترین نمایش چند رسانه ای میدانی معرفی کرد که در سالهای گذشته توسط همین تیم و تیم های دیگر اجرا شده است.
صفار هرندی
به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد دولت نهم با حضور در باغ موزه دفاع مقدس، پس از تماشای نمایش «فصل وصل» در سخنانی گفت: چون من اجراهای قبلی این گروه را دیدم، احساس می کنم این نمایش با طراوت تر و زیباتر بود. اگر قرار بر مقایسه باشد، چه بین اجراهایی که با کارگردانی آقای اسماعیلی همراه بوده و چه تیم قبلی، «فصل وصل» کاملتر و بالغ تر است.
افزودن آیتم های جدید متناسب با شرایط روز
وی ادامه داد: آیتم های جدیدی که به این کار اضافه شده اند، کاملا متناسب با شرایط روز است. این حرفه ای تر شدن گروه فصل شیدایی را تبریک میگویم و برای همه دوستان آرزوی موفقیت میکنم.
صفارهرندی افزود: هر کدام از بخشهای این نمایش طعم و حلاوتی دارد. اما بخش مدافعان حرم خیلی شایسته و لازم بود و برای من که قبلا هم مخاطب این نمایش بودم، این قسمت تازگی داشت. ان شاءالله که آثار بعدی با نوآوری ها و جاذبه های بصری و محتوایی بیشتری همراه باشد.
انتقال پیام دفاع به انسان متعهد
وزیر ارشاد دولت نهم درباره تبلور معنای دفاع در این نمایش گفت: شاید اصل هدف اجرای این نمایش القای ضرورت نگاه مقاومت برای انسان متعهد است که نمیخواهد فقط خور و خوراک و خواب داشته باشد. نمایش در انتقال این پیام موفق است.
وی تصریح کرد: شاید اقتضائات محیطی مانع از برخی اقدامات شایسته تری که گروه دلشان میخواسته از آن بهره بگیرند، شده است. این کار در گذشته جاذبه هایی داشت که از پستی و بلندی های منطقه ای مثل کوه بهره میگرفت که اینجا از آن بهره نمی برد. اما این امتیاز را دارد که در شرایط باثبات تر و آرام تر اجرا میشود. باید از شهرداری تشکر کرد که در حمایت از این نمایش قدم خیر برداشته، می توان این حمایت را افزایش داد و از مکان های مناسبتری برای اجرای «فصل وصل» استفاده کرد.
به تصویر کشیدن تعبیر «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»
صفارهرندی با اشاره به آیتم مدافعان حرم، تأکید کرد: مسئولیت های عنصر مومن مسلمان هیچگاه تعطیل نمی شود و همواره در شرایطی قرار میگیرد که باید به عهد الهی و انسانی خود عمل کند. تعبیر روایی «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» در قصه مدافعان حرم بسیار روشن به ما نشان داده می شود.
وی در پایان گفت: درست در شرایطی که خیلی ها فکر میکنند همه چیز سر جای خودش است و هیچ مشکل و تهدیدی وجود ندارد، ناگهان شاهد هستیم که در اطراف ما، جریان حرامی به جان مردم می افتد و تهدید میکند؛ تهدیدی که عن قریب بود به مرزهای ما کشیده شود. اما جوانمردانی پیدا می شوند که قبل از اینکه تهدید به داخل منتقل شود، می روند و جلوی آن را سد می کنند؛ مدافع حرم یعنی این.
«فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مُهنا به تهیه کنندگی علیرضا کوهفر، کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱ در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می رود و تماشای آن برای عموم رایگان است. علاقمندان از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۹۶۱۳۳۷ می توانند بلیت رزرو کنند.

  همچنین مسعود فروتن درباره این نمایش گفت : تئاتری ها را به تماشای «فصل وصل» دعوت میکنم، الگویی برای نمایش های فاخر.

مسعود فروتن معتقد است نمایشی که هر شب موفق به جذب چند هزار نفر مخاطب می شود، موفق عمل کرده و «فصل وصل» می تواند به منزله الگویی برای نمایشهای فاخر قرار بگیرد.
مسعود فروتن
مسعود فروتن کارگردان پیشکسوت تلویزیون و مجری پس از تماشای نمایش «فصل وصل» در سخنانی اظهار کرد: کاری که هر شب لااقل دو سه هزار مخاطب دارد، یعنی موفق است و مردم آن را دوست دارند. کارهای نمایشی ما معمولا تبلیغ نمی شوند اما هرکسی این کار را دیده برای دیگران هم تعریف کرده است و مردم می آیند و دو ساعت کار را تماشا میکنند. این یعنی نمایش موفق است و من بابت این موفقیت به کارگردان و عوامل نمایش تبریک می گویم.
وی در پاسخ به اینکه آیا تصور میکند این نمایش در کنار مردم عامه، قادر به جذب مخاطبان متخصص نیز هست، بیان کرد: من خودم را جزو مردم می دانم، از آنها انرژی میگیرم و از آنها می آموزم. به اعتقاد من «فصل وصل» کاری است که هم مردمی است و هم می تواند برای خواص قابل توجه باشد. کارگردان این کار نیز گشاده رو است و ایراداتش را می پذیرد.
«فصل وصل»؛ الگویی برای نمایشهای فاخر
مجری برنامه «یادگاری ها» تصریح کرد: ما نباید خودمان را کنار بکشیم و بگوییم چون کار مذهبی است و مردم به تماشای آن می نشینند ما نیستیم. من به شخصه از تمام آنهایی که کار تئاتر انجام میدهند دعوت میکنم این نمایش را تماشا کنند. اثری که هر شب ۳ هزار مخاطب دارد می تواند برای دیگر آثار الگو باشد. به ویژه آثار فاخر.
فروتن یادآور شد: ذات همه ما ایرانی ها مذهبی است. ما در بدترین لحظه زندگی مثلا وقتی که در سرازیری ترمز ماشین می برد می گوییم یا ابوالفضل (ع). این را ناخودآگاه می گوییم و این در ذهن ما جای گرفته است. این اعتقادات مذهبی را با این دست نمایشها می توان پرورش داد.
از صدای گریه مردم متوجه همذات پنداری آنها با نمایش شدم
وی ادامه داد: من با ۴۰ سال تجربه کارگردانی تئاتر تلویزیونی، به کارگردان این نمایش گفتم که از شعار مستقیم دادن دل خوشی ندارم، می توان شعار را هم در قالب تصویر و بازی داد و بیشتر مردم را جلب کرد. با این حال از خواص تئاتر دعوت میکنم بنشینند و این کار را با مردم تماشا کنند. من وقتی در دور و اطرافم می شنوم مردم به خاطر همذات پنداری با نمایش مشغول گریه هستند، می فهمم این کار موفق شده و تئاتری ها باید کنار مردم آن را تماشا کنند و از دلایل موفقیت آن باخبر شوند.
کارگردان تلویزیونی بسیاری از سریالها تأکید کرد: این نمایش هنوز جای کار دارد. کار قبلی گروه که «ستاره صبح» بود از نظر قصه گویی و اجرا موفق تر بود. شاید من سال چهارم و پنجم اجرای این نمایش بود که آن را در شوش دانیال دیدم و به نظرم این اثر جدید باید از نظر اجرایی رتوش شود و ارتباط آن با تماشاگر بیشتر شود. در «ستاره صبح» وقتی به ماجرای کشتی نوح می رسیدیم از بین ستونها آب روی سر و صورت مردم می ریخت تا آنها بیشتر با کار ارتباط برقرار کنند اما در این اجرا، فاصله مخاطب با صحنه زیاد است. این کار احتیاج دارد به تماشاگر بیشتر نزدیک شود. حتی اگر این نزدیکی به ترس مخاطب منجر شود هم ایرادی ندارد.
«فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مُهنا به تهیه کنندگی علیرضا کوهفر، کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱ در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می رود و تماشای آن برای عموم رایگان است. علاقمندان از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۹۶۱۳۳۷ می توانند بلیت رزرو کنند.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها