تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۷ - ۱۵:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 65339

رییس دیزنی جزییات بیشتری درباره ورود این کمپانی به عرصه نمایش آنلاین محتوا به اشتراک گذاشت و به این ترتیب عملا رقابت خود با نت‌فلیکس را اعلام کرد.

به گزارش سینماسینما، باب آیگر مدیر عامل کمپانی دیزنی با جدیدترین‌ حرف‌هایش ضربه بزرگی به نت‌فلیکس وارد کرد و گفت این کمپانی تصمیم گرفته فیلم‌های مارول و «جنگ ستارگان» متعلق به خود را به سرویس استریمینگ جدید خودش منتقل کند که قرار است از سال ۲۰۱۹ شروع به کار کند.

این بیانیه او به حدس‌ و گمان‌ها مبنی بر این پایان داد که چه اتفاقی برای این فیلم‌ها که در حال حاضر از نت‌فلیکس پخش می‌شوند، خواهد افتاد. وقتی کمپانی والت دیزنی ماه گذشته اعلام کرد می‌خواهد یک سرویس استریمینگ برای محتوای خود درست کند که مستقیم آن‌ها را به مخاطبان ارایه دهد، آیگر گفته بود فیلم‌های دیزنی و پیکسار به این سرویس استریمینگ منتقل خواهند شد.

آیگر طی یک جلسه پرسش و پاسخ که در کنفرانس‌های ارتباطات و سرگرمی بانک آمریکا برگزار شد، گفت: تصمیم گرفته‌ایم که فیلم‌های مارول و «جنگ ستارگان» را هم در این اپلیکیشن قرار دهیم.

علاوه بر این،‌ آیگر بازه زمانی تخمین زده شده برای شروع به کار سرویس استریمینگ را کم کرد و گفت انتظار دارد این سیستم از اواخر سال ۲۰۱۹ آنلاین شود. اعلام خبر تشکیل یک پلتفورم استریمینگ جدید به این معنی بود که دیزنی حس می‌کند آمادگی لازم برای ورود به رقابتی که طی سال‌های اخیر نت‌فلیکس در صدر آن بوده را دارد. نت‌فلیکس که می‌خواهد اتکای خود به محتوای محبوب دیگر کمپانی‌ها مثل «زوتوپیا»، «در جستجوی دُری» و «جنگ ستارگان: سرکش» ساخته دیزنی را کم کند، اخیرا به شدت به تولید محتوای اوریجینال خود روی آورده است.

به فاصله کمی پس از اینکه دیزنی اعلام کرد می‌خواهد سرویس استریمینگ خودش را راه بیندازد، نت‌فلیکس هم پاسخ داد و شاندا رایمز را که یکی از تحسین‌شده‌ترین تولیدکنندگان محتوای تلویزیونی است از شبکه ای‌بی‌سی به خود جذب کرد. رایمز که سریال‌هایی مثل «آناتومی گری» و «رسوایی» را درست کرده، بیش از یک دهه بود که در شبکه ای متعلق به دیزنی کار می‌کرد.

آیگر در اعلامیه خود جزییات بیشتری را هم درباره سرویس استریمینگ دیزنی آشکار کرد و گفت این کمپانی می‌خواهد سالی چهار تا پنج فیلم اوریجینال تولید کند و به همین اندازه هم در زمینه تولید محتوای اوریجینال تلویزیونی فعال باشد. هنوز قیمتی برای خرید اشتراک این سرویس استریمینگ مشخص نشده است.

سهامداران خیلی از اعلام این خبر توسط آیگر خوشحال نبودند. بعد از اعلام این خبر در اواسط روز پنجشنبه، ارزش سهام دیزنی حدود ۴ درصد سقوط کرد.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها