تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۸:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 95499

 

عزت‌الله ضرغامی در گفت وگو با همشهری از دلایل فیلترینگ تلگرام تا سانسور در صداو سیما و فعالیت‌هایش در فضای مجازی سخن گفت.

به گزارش سینما سینما ،بخش‌هایی از مهم‌ترین سخنان ضرغامی را بخوانید:

🔺غیر از شورای عالی امنیت ملی نهادهای دیگری هم درباره صدا و سیما نظراتی دارند که نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

🔺وقتی برای آقای روحانی شمشیر می‌زدم به خیلی‌ها باید پاسخ می‌دادم.

🔺کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ مصوب کرد که فقط نامزدها حق صحبت دارند و نتوانستیم به ناطق‌نوری و هاشمی رفسنجانی وقت دفاع بدهیم.

🔺در مود گفت و گوی ملی باید بگویم هر کار خوب اشکلاتی در کنارش دارد. از ترس آمدن یک مگس که پنجره‌ها را همیشه بسته نگه نمی‌دارند. راه گفت و گو را نباید ببندیم.

🔺آقای کروبی در سال ۸۸ پیشنهادی درباره مناظره ها داشت که دارای پشتوانه کارشناسی هم بود اما در جمع بندی نهایی مورد قبول واقع نشد.او می‌گفت مشاوران هر نامزد در اتاق پشتی بیایند و مشاوره دهند. مبنای ایشان این بود که شاید نامزدی حین مذاکره عدد و یا آماری را یادش برود و نیاز به مشاوره داشته باشد. ما پیشنهاد ایشان را با نظر مثبت هم بررسی کردیم اما در جمع‌بندی‌ها رد شد و دلیل هم این بود که آن فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید توانایی حرف زدن و تبیین مسائل را برای عموم جامعه و به‌ویژه در سطح بین‌المللی داشته باشد.

🔺با آقای روحانی قبل از سال ۹۲ صحبت می کردم و به او می گفتم شما توان این را دارید که یک پدیده شوید.فعالیت‌های فرهنگی شهر همپای توسعه کالبدی پیش نرفته است. دچار آسیب‌های فراوانی است و ضعیف است.

🔺من به‌عنوان کسی که رشته‌ام عمران است می‌گویم معماری شهری ما دچار پسرفت شده است. جای تأسف است که ما قبل از انقلاب بهترین بنا‌ها مثل تئاترشهر، برج آزادی، سردر دانشگاه تهران و موزه ایران باستان را داریم اما بعد  از انقلاب در تهران حتی یک سالن نمایش مثل تئاترشهر نداریم. می‌آییم کنار تئاترشهر مسجد می‌سازیم. مسجد‌سازی‌ خوب است اما وقتی من از کنار تئاترشهر رد می‌شوم یک بنای زیبای تئاترشهر را می‌بینم و یک دیوار تیره را کنار آن می‌بینم که می‌گویند مسجد است. این یک ضدیت درست کرده است که اثر منفی دارد. مسجد باید جاذبه و معماری درست و صحیح داشته باشد که جوانان را جذب کند. شهردار اصفهان در این زمینه کار خوبی کرده است. من را دعوت کرد و من نتیجه کارش را در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منعکس کردم. نتیجه این بود که ما باید انواع مدل‌های ایرانی و اصیل را در اختیار مشتری بگذاریم که هم ارزان باشد و هم در دسترس. اینها کارهای مهمی است.

🔺در مورد موسیقی من معتقدم مثل ماهی اوزون برون و مثل شطرنج وقتی کارکرد آن تغییر کرد، تطبیق حکم هم می‌تواند تغییر کند.

🔺استادیوم ورزشی چیز بیگانه‌تری از فضای اجتماع نیست. با توجه به فضای عرفی امروز جامعه، حضور مدیریت شده زنان در استادیوم‌های ورزشی مشکلی ندارد. مدت‌هاست که در جلسات خصوصی تصمیم گیری، بر این مسأله تأکید کرده‌ام.

🔺رهبری بعد از پایان مسئولیتم در صدا و سیما، مدیریت کمیته امداد را به من پیشنهاد فرمودند.

🔺رهبری سریال جومونگ را دیده بودند و در خصوص آن و ویژگی‌های حماسی و داستانی آن رهنمودهایی به من داشتند.

ایشان گاه مثلا برای سریال‌ها نظراتی داشتند که دیگر برمی‌گشت به توان ما. ایشان به سریال «دکتر قریب» به کارگردانی کیانوش عیاری هم نمره قبولی دادند. من نگران این سریال بودم. ایشان در ملاقاتی بدون مقدمه فرمودند سریال خوبی شد. این قضاوت برای من جالب بود.

🔺هیچ کس با چند یادداشت در فضای مجازی و جلسات صبحانه، رئیس جمهور نمی‌شود.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها