تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۱:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 57124

فرزند صبحعضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است ساخت فیلم و سریال فاخر در رابطه با شخصیت امام خمینی (ره) می‌تواند در شناخت بین‌المللی و نسل جوان کشورمان از ایشان موثر باشد.

به گزارش سینماسینما، سیده فاطمه ذوالقدر در گفتگویی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: هر سال مراسم بزرگداشت امام راحل به نحو احسن با حضور مهمانان خارجی و داخلی برگزار می‌شود اما این اقدام به تنهایی برای معرفی شخصیت بزرگ سیاسی، فرهنگی و اعتقادی ایشان کافی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت فیلم‌ها و سریال‌های فاخر در رابطه با شخصیت امام خمینی (ره) هم می‌تواند در شناخت بین‌المللی و نسل جوان کشورمان از ایشان موثر باشد، تصریح کرد: اکنون فیلم‌های مستند و گزارش در این مورد وجود دارد اما فیلم و سریال بلند با موضوع اختصاصی شخصیت و زندگی امام راحل در مسیر انقلاب تاکنون ساخته نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در صورتی است که هنوز درباره شخصیت‌های انقلابی در دنیا فیلم ساخته می‌شود، البته شاید این کوتاهی به دلیل سخت بودن کار ترسیم شخصیت ایشان برای ماست.

وی اظهار داشت: اکنون در کتب درسی یا از سوی صدا و سیما در این ایام مطالبی منتشر می‌شود اما کافی نیست زیرا مشاهده فیم بلند سینمایی یا سریال با کیفیت می‌تواند برای مخاطب جذاب‌تر و آگاهانه‌تر باشد.

ذوالقدر همچنین با اشاره به ساخت نیمه تمام فیلم سینمایی فرزند صبح با موضوع زندگی امام راحل هم گفت: مشکلات این فیلم باید بررسی شود تا در صورت ساخت هرگونه فیلم و سریال دیگری با این موضوع، به سرنوشت «فرزند صبح» دچار نشود اگرچه کمیسیون فرهنگی هم می‌تواند عدم اکران آن را از سازمان سینمایی پیگیری کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تولیت حرم امام خمینی (ره) هم می‌تواند در ساخت فیلم و سریال‌هایی با عنوان آشنایی نسل جدید و کشورهای دیگر با شخصیت انقلابی و گرانقدر امام راحل اقدام و مشارکت کند.

منبع: خانه ملت

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها