تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۸:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 82533

سینماسینما، علی پاکزاد – عباس امینی کارگردان سینما گفت: «آروز دارم در چرخه تولید سینمای ایران فیلم بسازم. امیدوارم فیلم هایی که می سازم همین جا اکران شود و از طریق جشنواره های ایرانی به فستیوال های معتبر دنیا راه پیدا کند. زبان سینما بین المللی است و همه فیلمسازان مایل اند، فیلم هایی که می سازند را همه مردم دنیا ببینند.»

به گزارش سینماسینما، دومین فیلم بلند عباس امینی با نام «هندی هرمز» در بخش «نسل نو» جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمد. این فیلم به دلیل مضمون و شرایط جغرافیایی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت . «هندی هرمز» در جزیره هرمز فیلمبرداری شده است.

عباس امینی کارگردان فیلم «هندی و هرمز» درباره حضور این فیلم در جشنواره فیلم برلین گفت: «اولین بار با فیلم «والدرما» در جشنواره برلین حاضر شدم. از این فیلم استقبال خوبی صورت گرفت. مایل بودم که فیلم «هندی هرمز» در این جشنواره نمایش داده شود. دلیل این پافشاری هم این بود که مخاطب جشنواره برلین و کسانی که در آنجا به تماشای فیلم می آیند خیلی دقیق و حرفه ای نگاه می کنند. مخاطبان برداشت های متفاوتی دارند و به مسائل حاشیه ای توجه نمی کنند. اگر فیلمی در برلین مخاطب را جذب نکند قطعا ثانیه ای برای آن صبر نمی کنند و سالن را ترک می کنند. فیلم «هندی هرمز» در ۵ سانس در برلین نمایش داده شده است که چیزی در حدود ۲۷۰۰ بیننده داشته است.»

او ادامه داد: «جالب است که ۲۷۰۰ نفر برای دیدن این فیلم بلیط تهیه کردند. این آمار را شما با هنرو تجربه و اکران «والدرما» مقایسه کنید. فکر نمی کنم برای تماشای «والدرما» در هنرو تجربه ۱۰۰۰ نفر هم آمده باشند. به هر حال به عنوان یک کارگردان ترجیح می دهم فیلمی که می سازم را به فستیوالی ارائه دهم که دیده شود و مردم درباره آن سئوال داشته باشند.»

امینی درباره حضور نداشتن بازیگران فیلم در جشنواره برلین گفت: «یکی از نکاتی که در جشنواره برای من جالب بود، سئوال مخاطبان درباره عدم حضور نقش های اصلی فیلم بود. حامد علیپور بازیگر فیلم که در «والدرما» هم حضور داشت به دلیل مشکلات سربازی نتوانست ما را در این سفر همراهی کند. بازیگر دختر فیلم هم به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانست همراه ما به برلین بیاید.»

کارگردان فیلم «والدرما» در انتها گفت: «آروز دارم در چرخه تولید سینمای ایران فیلم بسازم. امیدوارم فیلم هایی که می سازم همین جا اکران شود و از طریق جشنواره های ایرانی به فستیوال های معتبر دنیا راه پیدا کند. زبان سینما بین المللی است و همه فیلمسازان مایل هستند، فیلم هایی که می سازند را همه ببینند. اکنون در حال نوشتن یک فیلمنامه هستم که اگر سرمایه گذار مناسب پیدا کنم سال آینده فیلم را تولید خواهیم کرد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. زهرا
    ۲۲, اسفند, ۱۳۹۶ ۸:۳۵ ق٫ظ

    به نطر اقای امینی گارگردانی بسیار حرفه ایی با ابتکاری بسیار عالی میباشد او با افکار خوب وهدف خوب همیشه به نسل جوان کمک کرده واین فیلم بسیار عالیست

نظر شما


آخرین ها