عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مردم تهران دیگر نیازی به پل و اتوبان ندارند بلکه نیاز آنها به فضاهایی است که بتوانند ضمن خاطره سازی، در آن ها حس آرامش پیدا کنند.

به گزارش سینماسینما ،حسن خلیل آبادی گفت: تلاش شورای پنجم این است که به بازسازی سینماها و مراکز فرهنگی و تاریخی قابل استفاده بپردازد و آنهایی را که دیگر قابلیت استفاده ندارند به موزه تبدیل کند تا مردم پیشینه فرهنگی و هویتی خود و اولین های سینما را فراموش نکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه برخی از سینماها  در برنامه تجهیز  و استفاده مجدد قرار گرفته اند، گفت: در سال های گذشته و شورای قبلی نیز مواردی چون سینما آزادی بازسازی شد که نتیجه خوبی هم داشت اما ترجیح مان بر این است که موردی به بازسازی نپردازیم و بتوانیم طی برنامه ریزی مناسب تعداد زیادی سینما را بازسازی و تعدادی را برای باقی ماندن خاطرات مردم به موزه تبدیل کنیم.

او با اشاره به اینکه هزینه و امکانات زیادی برای شروع این طرح نیاز است گفت: باید بانک اطلاعاتی از تمام آثار قدیمی و تاریخی و فرهنگی تهران جمع آوری شود زیراهویت تاریخی مردم تهران به این اماکن گره خورده و حیف است مکان هایی چون باشگاه تمرین و ورزش پهلوان تختی یا خانه برخی مشاهیر که تاریخ مدونی از آن زمان و گذشته فرهنگی ما است امروز مخروبه و بدون استفاده مانده باشد.

او با بیان اینکه اولویت اول شورای شهر حل مشکلاتی چون حمل و نقل، آلودگی هوا و بافت ناپایدار شهر است افزود: برخی مشکلات تهران آنقدر بزرگ و مهم است که در  رسیدگی های اولیه شورای شهر و بازسازی و تبدیل مکان های تاریخی و فرهنگی در اولویت بعدی قرار گرفته اند که کاهش ۳۰ درصدی بودجه فرهنگی شورا نیز مزید بر علت شده تا کمتر بتوانیم در قسمت فرهنگی و تاریخی جامعه اثرگذار باشیم.

حسن خلیل آبادی ضمن درخواست از مردم برای مشارکت و حساسیت بیشتر نسبت به هویت فرهنگی شان گفت: در این دوره مردم باید حساسیت شان را بالا ببرند و منتظر دولت و شهرداری نمانند و خودشان  به مشارکت برای بازسازی و استفاده از این اماکن بپردازند. بخش خصوصی اگر برای سرمایه گذاری فرهنگی و اقتصادی در بافت و مکان های تاریخی آمادگی خود را اعلام کند  شورای شهر پنجم قول می دهد از آن ها حمایت کرده و موانع حقوقی را از سر راهشان بردارد.

او با تاکید بر حمایت شهرداری نسبت به عدم گرفتن عوارض و اجازه ساخت و بازسازی این امکان از بخش خصوصی گفت: تهران دیگر نه پل می خواهد نه اتوبان. مردم این شهر نیاز به فضاهایی دارند که بتوانند حس آرامش از آن دریافت کنند که این اماکن تاریخی با بازسازی و تبدیل به کافه، کتابفروشی، رستوران های قدیمی و سنتی، حسینیه و… می تواند حس خوبی را به شهروندان بدهد و سرمایه گذاری مناسبی برای افراد سرمایه گذار باشد. متاسفانه تهران برای برخی مردم تبدیل شده است به خوابگاه که با گره زدن حسشان به هویت تاریخی و فرهنگیشان می توان احساس تعلق بیشتری نسبت به شهر در شهروندان ایجاد کرد.

موج