تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۱۲:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 64797

کمیسیون فرهنگی مجلس هیچ مصوبه و درخواستی به منظور اعمال نظر در اکران یا عدم اکران فیلم‌ها نداشته است.

به گزارش سینماسینما، مهدی شیخ (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) با رد برخی اظهارنظرها و خبرها از جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی مجلس با رییس سازمان سینمایی مبنی بر ضرورت اکران اختصاصی فیلم‌ها پیش از نمایش عمومی آنها برای اعضای کمیسیون، گفت: بر خلاف تصور پیش آمده در این نشست اعضای کمیسیون از حقوق هنرمندان دفاع کردند و موضوع مطروحه مبنی بر درخواست اکران اختصاصی فیلم‌ها در کمیسیون قبل از صدور مجوز اکران برای آنها، خروجی کمیسیون نبوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون فرهنگی هیچ مصوبه، درخواست یا اجماع نظری مبنی بر اکران اختصاصی فیلم‌های سینمایی پیش از صدور پروانه نمایش و اکران عمومی آثار سینمایی به منظور اعمال نظر در تصمیم‌گیری برای اکران یا عدم اکران آنها نداشته است.

او با بیان اینکه مباحث مطرح شده در کمیسیون برای تسهیل امور سینماگران و بهادادن به آنها بود، گفت: یکی از راه‌های حمایت از هنرمندان تسهیل کار برای هنرمندان و بها دادن به آثار دارای مجوز و پروانه ساخت است.

نایب رییس فراکسیون روحانیت مجلس افزود: در بیان برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی رییس جمهور تأکید شد که نباید هنرمند و سرمایه‌گذار هنری از آوردن سرمایه خود به حوزه فرهنگ و هنر دلسرد شود، لذا نباید با دخالت سلیقه‌ها از انتشار آثار فرهنگی جلوگیری کرد.

او بر ضرورت وجود ممیزی در سینما تأکید و در عین حال یادآور شد: ممانعت‌های بی‌مورد و دخالت سلیقه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر، اغتشاشات روانی برای هنرمندان ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری اینکه در نشست‌های کمیسیون فرهنگی هزاران بحث مطرح و عنوان می‌شود، گفت: اکران اختصاصی فیلم‌های سینمایی در کمیسیون فرهنگی در نشست هفته گذشته با رییس سازمان سینمایی به عنوان محور اصلی جلسه مورد بحث نبود.

منبع: خانه ملت

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها