تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۲:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 90154

علیرضا رئیسیان به افزایش قیمت دلار و تأثیر مستقیمی که روی دستمزد عوامل تولید یک فیلم دارد معترض است و این مسئله را بخصوص در حوزه سریال های شبکه نمایش خانگی فاجعه آمیز می داند.
به گزارش سینماسینما ،کارگردان فیلم «دوران عاشقی» در این خصوص به بانی فیلم گفت: هر گرانی ای که در جامعه به صورت عمومی اتفاق بیفتد، تأثیرش روی جریان تولید فیلم بشدت سریع و فوری خواهد بود. امکان ندارد شما بتوانید قضیه افزایش قیمت دلار را در زندگی افراد جامعه و حتی پروسه فیلمسازی
بی تاثیر بدانید.هر گرانی دیگری یعنی افزایش نرخ تورم، بالا رفتن دستمزدها، قیمت ها، بالا رفتن مخارج عمومی همه اینها با یکدیگر مرتبط هستند،چون سینما یک صنعت محسوب می شود که به همان نسبت با تغییرات افقتصادی در جامعه مرتبط است.
کارگردان «ایستگاه متروک» افزود:مهمتر از همه اینها پول های باد آورده ای هستند که به سینمای ایران می آیند و بشدت قیمت دستمزدهای عوامل را بالا برده و چندین برابر می کنند. خصوصاً این مسئله در حوزه سریال های نمایش خانگی مصداق دارد که فاجعه آمیز است و ظاهراً دوستان تهیه کننده،مسئولان در وزارت ارشاد و روسای اصناف هیچ راهی برای کنترل این وضعیت ندارند.امروز شاهدیم افزایش قیمت تولید فیلم ساعتی اتفاق می افتد!حتی فارغ از اینکه دلار قیمتش بالا برود یا نرود. همه این عوامل با همدیگر تقریباً فیلمسازی مستقل را غیرممکن می کنند؛ البته فیلمسازی مستقل حرفه ای نه فیلمسازی تجربی و خیلی خاص را. فیلمساز مستقل حرفه ای بشدت با سختی و محدودیت های زیادی برای تولید مواجه شده و این به نظرم فاجعه آور است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها