تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۲:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 93301

سینماسینما، مهدی درستی _ علی سرتیپی با بیان اینکه گرانی بر حوزه های مختلف سینمای ایران از جمله تولید، پخش و سالن های سینما تاثیر منفی زیادی گذاشته است، تاکید کرد که با این وجود فروش ها افتی نداشته است.

به گزارش سینماسینما، آشفتگی بازار ارز و وضعیت ناپایدار اقتصادی مهم‌ترین معضلی است که جامعه امروز با آن درگیر است. معضلی که تمامی اتفاقات کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر نیز به ناچار تحت تاثیر این اتفاقات قرار گرفته اند، از جمله سینما که همیشه در برهه های مختلفی گاهی توانسته از زیر سایه این معضلات جان سالم به در ببرد و گاهی نه.

اینکه گرانی و وضعیت نه چندان مساعد اقتصادی تا چه اندازه بر فروش سینمای ایران تاثیرگذار بوده است، سوالی است که برای پاسخ آن با علی سرتیپی تهیه کننده و مدیرعامل موسسه فیلمیران که هرسال تجربه اکران و پخش چند فیلم را دارد گفت وگو کرده ایم و از کم و کیف ماجرا مطلع شده‌ایم.

وقتی از تاثیر گرانی بر سینما سخن به میان می آید بیشتر افکار سمت و سوی گیشه و فروش فیلم ها می رود. علی سرتیپی اما از زوایای دیگر سینما که تحت تاثیر گرانی دچار بحران شده، پرده برداشت.

سرتیپی با تاکید بر اینکه نمی توان تاثیر گرانی و افزایش قیمت ها را بر سینما بی تاثیر دانست، بیان کرد: «گرانی و افزایش قیمت ها در هر شرایطی بر سینما تاثیرگذار است و می توان گفت که هر سه محور سینمای ایران یعنی تولید، پخش و سالن را دچار بحران کرده است.»

او با اشاره به مشکلات تولید در شرایط امروز توضیح داد: «در مقوله تولید جدای از دستمزد بازیگران که با افزایش همراه است، فراهم کردن سایر عوامل تولید نیز دشوار شده است. هزینه تدارکات، فیلترهای فیلمبرداری و آماده سازی صحنه‌ها از جمله مسایلی هستند که هزینه بسیار بالایی روی دست تهیه کننده می گذارند.»

این سینماگر در بخش بعدی سخنانش به موضوع پخش اشاره کرد و گفت: «در حوزه پخش همه عناصر گران شده اند علی الخصوص حوزه تبلیغات که هزینه بیلبوردها، پوسترها و… به شدت افزایش یافته است. می توان گفت که بیشترین تاثیر منفی گرانی بر حوزه پخش بوده است که به طور کلی کار پخش کنندگان را دچار مشکل کرده است.»

سرتیپی در پاسخ به اینکه در مورد سالن های سینما از نظر فنی سینماداران دچار بحران هستند یا خیر؟ تاکید کرد: «سالن داران در حال حاضر برای تهیه ابزار و وسایل فنی برای نمایش فیلم کار سختی در پیش دارند. ما همواره در پردیس کورش به دنبال بهبود کیفیت مان هستیم و هر ساله دستگاه های پخش فیلم خود را به روز می کردیم ولی در حال حاضر آنقدر دچار قیمت این دستگاه ها افزایش پیدا کرده است که کارمان بسیار سخت است. با تمام این شرایط قیمت بلیت هم ثابت است و افزایشی را به همراه نداشته است.»

او در پاسخ به این سوال که گرانی و کاهش قدرت خرید مردم تا چه اندازه بر استقبال مردم از سینماها تاثیر گذاشته است، گفت: «مخاطبان خیلی درگیر این مسئله نیستند و از سختی ها و دشواری هایی که پخش کنندگان، تهیه کنندگان و سالن داران سینما هستند با خبر نمی شوند.»

سرتیپی گفت: «در حوزه فروش اما دچار مشکل نشده‌ایم و استقبال مخاطبان در پردیس کوروش نسبت به سال گذشته با افزایش روبه رو بوده و از این نظر مشکلی برای ما به وجود نیامده است.»

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها