تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۲:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 36042

مهدی دلخواستهمهدی دلخواسته با بیان این که در سال جاری عکاسی سه فیلم سینمایی را برعهده داشته است، مسعود کیمیایی را از جمله کارگردانان «عکس‌باز» دانست.

به گزارش سینماسینما، مهدی دلخواسته عکاس و مستندساز،  با اشاره به فعالیت های خود در حوزه سینما گفت: در سال جاری در سه فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان، «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد به عنوان عکاس حضور داشتم که به احتمال بسیار زیاد این سه فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور می‌یابند.
کارگردان مستند «هنرپیشه اسب ها» ادامه داد: «یک روز بخصوص» داستانی رئال دارد که در یک روز اتفاق می افتد و فضای عکاسی متناسب با فیلمبرداری آن است و بحث واقعیت و رئالیته در آن رعایت شده و عکس هایی که گرفته‌ام میزانسن های پیچیده ای ندارد.

این عکاس با اشاره به سابقه همکاری خود با اسعدیان تاکید کرد: من سینما را با همایون اسعدیان آغاز کردم و از سریال «راه بی پایان» تا به امروز با این کارگردان همکاری داشته ام.

۱۳۹۴۱۲۲۴۰۸۰۵۴۲۲۸۰۷۳۴۱۲۹۴

دلخواسته درباره روند همکاری با مسعود کیمیایی نیز گفت: «قاتل اهلی» با فیلمبرداری فرشاد محمدی، دارای فضای هنری به لحاظ عکاسی بود و نورپردازی بسیار خوبی داشت. برای عکاسی در این فیلم از فضای رئالیته فاصله گرفتم و به فضای فانتزی نزدیک شدم و می توان گفت عکس های خوبی به لحاظ ترکیب نور گرفته ام.

او در پاسخ به اینکه فضای عکس های گرفته شده برای «قاتل اهلی» بسیار نزدیک به فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی است، توضیح داد: شاید این شباهت به این دلیل باشد که بخشی از زمان اصلی فیلم درشب فیلمبرداری شده است و عکس هایی که از این دو فیلم بیرون آمده است، از سکانس های شب بوده است. البته بخش دیگری از این شباهت می تواند به دلیل حضور بازیگران ستاره در این فیلم ها باشد.
دلخواسته با اشاره به اینکه «قاتل اهلی» اولین تجربه همکاری او با مسعود کیمیایی است، تضریح کرد: سعی کردم از پشت‌صحنه این فیلم هم عکس بگیرم که این عکس ها همزمان با عکس های صحنه منتشر می شود. پشت صحنه فیلم های مسعود کیمیایی جذابیت زیادی دارد و من سعی کردم تمرکز بیشتری روی پشت صحنه داشته باشم، چرا که فیلم های مسعود کیمیایی می تواند جزو تاریخ سینمای ایران باشد و هرکدام از عکس های گرفته شده از پشت صحنه سندی برای تاریخ سینما به شمار می رود.

دلخواسته ادامه داد: مساله بعدی این است که مسعود کیمیایی خود بسیار عکس‌باز است و عکس های فیلم را هر روز می دید و بعد از آن پلان ها را فیلمبرداری می کرد.

ماجان

دلخواسته همچنین درباره عکاسی از پروژه «ماجان» ساخته رحمان سیفی آزاد نیز توضیح داد: در «ماجان» نیز با توجه به اینکه فیلمبرداری آن توسط محمد آلادپوش انجام شد عنصر نور یکی از ارکان مهم بود. با توجه به فضای فیلم عکس هایی را که برای «ماجان» گرفته ام بسیار دوست دارم و با توجه به نورپردازی که توسط آلادپوش انجام شد، عکس های خوبی گرفته ام.
این عکاس آثار سینمایی تاکید کرد: این فیلم در احمدآباد مستوفی فیلمبرداری شده است و این احتمال وجود دارد که بخشی از پلان ها در شمال کشور فیلمبرداری شود. با رحمان سیفی آزاد نیز از بعد از سریال «جراحت» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور همکاری داشته ام، البته «ماجان» اولین تجربه کارگردانی وی به شمار می رود.

او ادامه داد: آخرین پیشنهاد کاری که داشتم پروژه «سرو به زیر آب» محمدعلی باشه آهنگر بود که یک پروژه سینمایی با پروداکشن بسیار است. این فیلم یک اثر در ژانر دفاع مقدس است که در نقاط مختلف ایران فیلمبرداری می شود البته به دلیل مشکلات شخصی خود نتوانستم در این پروژه همکاری داشته باشم.

دلخواسته در پایان گفت: در تلاش هستم بعد از پایان پروژه «ماجان» سراغ مستندسازی بروم.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها