مهدی دلخواسته با بیان این که در سال جاری عکاسی سه فیلم سینمایی را برعهده داشته است، مسعود کیمیایی را از جمله کارگردانان «عکسباز» دانست.
به گزارش سینماسینما، مهدی دلخواسته عکاس و مستندساز، با اشاره به فعالیت های خود در حوزه سینما گفت: در سال جاری در سه فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان، «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد به عنوان عکاس حضور داشتم که به احتمال بسیار زیاد این سه فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور مییابند.
کارگردان مستند «هنرپیشه اسب ها» ادامه داد: «یک روز بخصوص» داستانی رئال دارد که در یک روز اتفاق می افتد و فضای عکاسی متناسب با فیلمبرداری آن است و بحث واقعیت و رئالیته در آن رعایت شده و عکس هایی که گرفتهام میزانسن های پیچیده ای ندارد.
این عکاس با اشاره به سابقه همکاری خود با اسعدیان تاکید کرد: من سینما را با همایون اسعدیان آغاز کردم و از سریال «راه بی پایان» تا به امروز با این کارگردان همکاری داشته ام.
دلخواسته درباره روند همکاری با مسعود کیمیایی نیز گفت: «قاتل اهلی» با فیلمبرداری فرشاد محمدی، دارای فضای هنری به لحاظ عکاسی بود و نورپردازی بسیار خوبی داشت. برای عکاسی در این فیلم از فضای رئالیته فاصله گرفتم و به فضای فانتزی نزدیک شدم و می توان گفت عکس های خوبی به لحاظ ترکیب نور گرفته ام.
او در پاسخ به اینکه فضای عکس های گرفته شده برای «قاتل اهلی» بسیار نزدیک به فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی است، توضیح داد: شاید این شباهت به این دلیل باشد که بخشی از زمان اصلی فیلم درشب فیلمبرداری شده است و عکس هایی که از این دو فیلم بیرون آمده است، از سکانس های شب بوده است. البته بخش دیگری از این شباهت می تواند به دلیل حضور بازیگران ستاره در این فیلم ها باشد.
دلخواسته با اشاره به اینکه «قاتل اهلی» اولین تجربه همکاری او با مسعود کیمیایی است، تضریح کرد: سعی کردم از پشتصحنه این فیلم هم عکس بگیرم که این عکس ها همزمان با عکس های صحنه منتشر می شود. پشت صحنه فیلم های مسعود کیمیایی جذابیت زیادی دارد و من سعی کردم تمرکز بیشتری روی پشت صحنه داشته باشم، چرا که فیلم های مسعود کیمیایی می تواند جزو تاریخ سینمای ایران باشد و هرکدام از عکس های گرفته شده از پشت صحنه سندی برای تاریخ سینما به شمار می رود.
دلخواسته ادامه داد: مساله بعدی این است که مسعود کیمیایی خود بسیار عکسباز است و عکس های فیلم را هر روز می دید و بعد از آن پلان ها را فیلمبرداری می کرد.
دلخواسته همچنین درباره عکاسی از پروژه «ماجان» ساخته رحمان سیفی آزاد نیز توضیح داد: در «ماجان» نیز با توجه به اینکه فیلمبرداری آن توسط محمد آلادپوش انجام شد عنصر نور یکی از ارکان مهم بود. با توجه به فضای فیلم عکس هایی را که برای «ماجان» گرفته ام بسیار دوست دارم و با توجه به نورپردازی که توسط آلادپوش انجام شد، عکس های خوبی گرفته ام.
این عکاس آثار سینمایی تاکید کرد: این فیلم در احمدآباد مستوفی فیلمبرداری شده است و این احتمال وجود دارد که بخشی از پلان ها در شمال کشور فیلمبرداری شود. با رحمان سیفی آزاد نیز از بعد از سریال «جراحت» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور همکاری داشته ام، البته «ماجان» اولین تجربه کارگردانی وی به شمار می رود.
او ادامه داد: آخرین پیشنهاد کاری که داشتم پروژه «سرو به زیر آب» محمدعلی باشه آهنگر بود که یک پروژه سینمایی با پروداکشن بسیار است. این فیلم یک اثر در ژانر دفاع مقدس است که در نقاط مختلف ایران فیلمبرداری می شود البته به دلیل مشکلات شخصی خود نتوانستم در این پروژه همکاری داشته باشم.
دلخواسته در پایان گفت: در تلاش هستم بعد از پایان پروژه «ماجان» سراغ مستندسازی بروم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
- عدالت به سبک قیصر مسعود کیمیایی/یادداشتی از کامبیز نوروزی
- همایون اسعدیان: نمیدانم چرا وزیر ارشاد دوست دارد هر هفته حرف بزند؟/مسئولین شبها مسابقه دارند که فردا چه بگوییم تا مردم بیشتر عصبانی شوند!
- از پخش پیام صوتی کیمیایی تا حضور گلچهره سجادیه در نمایش «دندان مار»
- نسخه اصلاح و مرمت شده «دندان مار» در موزه سینما نمایش داده میشود
- پاسخ همایون اسعدیان به حاشیههای اکران، بلیت نیمبها و …/ بلیت سینما ۱۰۰ هزار تومان میشود؟
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- «ترانه تارخ»؛ پرترهای از زندگی امین تارخ/ عسگرپور: وجوه آموزشی تارخ فراتر از مرزهای خودمان بود/ اسعدیان: امین تارخ را زود از دست دادیم
- تشویق طولانی مسعود کیمیایی در «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار»/ کیمیایی از غم نبود مهرجویی گفت
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- به بهانه «خائنکشی»؛ کیمیایی از دریچه «قیصر»
- یک فرصت طلایی برای خائن کشی/ به بهانه پخش مینیسریال «خائنکشی»
- منتقد سینما: مسعود کیمیایی نزدیکترین فیلمساز ایرانی به جهان ملویل است
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- چهار مستند ایرانی در جشنواره هات داکس
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
- رقابت «آنیتا، گمشده در اخبار» در جشنواره استانبول
- پایان تور کنسرت علیرضا قربانی در تهران
- تلفیق شادی و شایستگی؛ نگاهی به برنامه «آی نسیم سحری عید شد»
- همکاری دوباره با یونیورسال؛ کیلین مورفی وارد ماجراهای جنجالی زغال سنگ آمریکا شد
- نگاهی به سریال افعی تهران
- علی اصغر رضایی نیک درگذشت
- ۱۰ روز مانده به شروع اجرا؛ نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
- برنامه تعطیلی سینماها در شبهای قدر
- به کارگردانی مهیار علیزاده؛ بازیگران نمایش «و تو هم برنگشتی» معرفی شدند/ اولین حضور شمس لنگرودی در تئاتر
- کنسرت «علیرضا قربانی» / گزارش تصویری
- بهار «مولوی» با متن محمد چرمشیر آغاز میشود
- شروع فیلمبرداری فیلم «پیکی بلایندرز» از ماه سپتامبر با حضور کیلین مورفی
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- جایزه جشنواره فریبورگ به ایران رسید
- جایزه جشنواره فریبورگ به ایران رسید
- «شیرین»، مثل عشق زنانه
- تلاش برای تحریف تاریخ/ نگاهی به فیلم «پرویزخان»
- فریاد، فضیلت است/ یادداشتی بر فیلم «داگویل» با نگاهی به پرفورمنس «ریتم صفر» مارینا آبراموویج
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
- نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم با حمایت همراه اول در حال برگزاری است
- سفری به سوی ناشناخته ها
- فرامرز اصلانی درگذشت
- پوسترهای ۲ بخش جنبی جشنواره کن منتشر شدند
- جان تراولتا در یک فیلم درجه ۳ دیگر بازی کرد/ نمایش در آوریل
- عیدی همراه اول با سبدی از محصولات دیجیتال
- احمدرضا عابدزاده از عوامل «پرویز خان» شکایت کرد
- صدور پروانه نمایش غیرسینمایی برای ۴۱ اثر
- اجرای طرح «اکران شبانه» سینماها در تعطیلات نوروز