تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۱:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 98651
زهرا دمز آبادی در صبا نوشت :فیلم سینمایی«کاناپه» مدتی در خواب زمستانی بود، چه مسئله‌ای باعث بهم ریختن این خواب زمستانی شده است.
مدتی قبل خبری مبنی بر توقیف همیشگی فیلم سینمایی «کاناپه»ساخته کیانوش عیاری توسط معاونت نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد منتشر شد و دلیل این توقیف و حساسیت‌ها این بود که عیاری در اقدامی نامتعارف در مختصات سینمای ایران، با استفاده از کلاه گیس از حضور بازیگران خانم بدون حجاب در فیلم خود استفاده کرده است.
کیانوش عیاری کارگردان این فیلم جنجالی در واکنش به توقیف فیلم «کاناپه» اذعان داشت: باید دید که چه چیزی به طور ناگهانی باعث عصبانیت مسئولان شده است؟ فیلم «کاناپه» مدتی در خواب زمستانی بود، چه مسئله‌ای باعث بهم ریختن این خواب زمستانی شده است.
وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم اگر پیگیر عدم توقیف فیلم «کاناپه» در شرایط فعلی ایران باشیم، می‌شود بار دیگر درباره آن تصمیم گیری کرد. باتوجه به این که در سینما تبدیل زن به مرد و مرد به زن، متعارف شده است و شاید بُعد فانتزی هم داشته باشد، ولی چرا این مسئله شامل فیلم «کاناپه» نمی شود؟
عیاری به پیگیری رفع توقیف این فیلم اشاره کرد و گفت: تمام توجه‌ام به این است که در اولین فرصت پیگیر رفع توقیف فیلم «کاناپه» باشم که با نگاه دیگر و منطبق با شرایط حال حاضر مملکت به این فیلم و مسئله ای که به هیچ عنوان اتفاق غیرشرعی نیست نگاه شود و اگر امکان گشایش باشد که اتفاق بسیار خوبی است. بحث خود فیلم است نه عنصر بی حجاب بودن، که مطلقا کار غیر شرعی هم رخ نداده است.
کارگردان فیلم «دکتر غریب» در پاسخ به این سوال که درصورت رفع توقیف اگر فیلم را در گروه هنر و تجربه اکران کنند، موافق  اکران این فیلم در این گروه هستید یا خیر؟ افزود: این فیلم بسیار بسیار ساده است و می تواند جزو فیلم های بدنه باشد نه اینکه به برازجان فرستاده شود. گروه هنرو تجربه بسیار گروه ارزشمندی است و اتفاق بسیار مهمی در عرصه سینمای حرفه ای با رویکرد تجربی است، اما به نظر می‌رسد مسئولان؛ هنر و تجربه را به عنوان یک شهر تبعیدی نگاه می‌کنند. اکران فیلم بسیار برایم مهم است و اگر در نهایت به جایی ختم شود که بگویند باید در این گروه فیلم را اکران کنید می‌پذیرم، با این امید که توجه بیشتری از جانب تماشاگران به آن شود و سالن های سینمای هنرو تجربه پر شود.

گفتنی است؛ «کاناپه» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری محصول سال ۱۳۹۵ است.
این فیلم روایت زندگی دو خانواده است که می‌خواهند با هم وصلت کنند اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آن‌ها می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون فرهاد آییش، فرگل فربخش، ابوالفضل پورعرب، فریبا کامران، بیتا بیگی و بابک حمیدیان ایفای نقش کرده‌اند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها