تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۲:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 93216

سینماسینما، مهدی درستی _ غلامرضا موسوی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی امروز جامعه طبیعتا بر سینما هم تاثیر گذاشته ولی این تاثیر به شدت سایر حوزه ها نبوده است، تاکید کرد مردم برای آنکه شرایط بد خود را فراموش کنند به دنبال تفریح ارزانی مانند سینما هستند و به همین دلیل از فیلم های کمدی استقبال می‌کنند.

به گزارش سینماسینما، امروز دیگر به هر جمع و محفلی که بنگریم فردی را نمی بینیم که از وضعیت نامساعد اقتصادی و درد معاش گلایه نداشته باشد. گرانی که یکباره در بازارهای مختلف فراگیر شده است زندگی بسیاری از مردم را تحت تاثیر خود قرار داده و سینما هم از این قاعده مستثنی نیست.

سینمای ایران با وجود آنکه همیشه مخاطبان خاص خود را داشته و دارد نمی تواند از این اتفاق فراگیر در امان بماند.

غلامرضا موسوی تهیه کننده با سابقه سینما در پاسخ به اینکه گرانی قیمت ها و وضعیت نه چندان مساعد اقتصادی تا چه اندازه بر سینما تاثیر گذار است به سینماسینما گفت: «طبیعتا تاثیرات روانی مسئله گرانی بر جامعه، روی وضعیت سینما هم تاثیر محسوسی دارد که معمولا با تاخیر صورت می گیرد. در واقع مدتی از مسایل روز جامعه می گذرد و سپس تاثیران منفی آن بر سینما نمایان می شود.»

او ادامه داد: «دلیل این اتفاق نیازی است که مردم به تنفس و راحتی دارند و به دنبال راهی هستند تا به این مهم دست پیدا کنند. برای همین سعی می کنند به سراغ تفریحاتی بروند که ارزان باشد و تا به سبب آن بتوانند بر مشکلات فائق آمده و از پس شرایط نامساعد اقتصادی بربیایند.»

موسوی با اشاره به اینکه سینما یکی از ارزان ترین تفریحات امروز جامعه است، توضیح داد: «سینما در ایران یکی از ارزان ترین تفریحات است که مردم از آن بهره می برند و می توانند برای ساعاتی هم که شده تمام مشکلاتشان را فراموش کرده و با خیالی آسوده به تماشای آثار بنشینند.»

این تهیه کننده افزود: «دلیل آنکه امروز شاهد فروش خوب آثار کمدی در سینما هستیم نیز همین مسئله است، مردم به دنبال فیلم هایی هستند که با دیدن آن روحیه شان شادتر شود. این نکته هم باید مورد توجه باشد که اکثریت مخاطبان سینما را در ایران طبقه متوسط و رو به پایین جامعه تشکیل می دهند و حتی برای برخی از افراد هم هزینه بلیت سینما سنگین است و به همین دلیل است که ما شاهد استقبال بسیار گسترده مردم از سینماها در روز سه شنبه (روز بلیت نیم بها) هستیم که جایگاه اجتماعی متفاوتی نسبت به تماشاگران سایر روزهای سینما دارند.»

موسوی تاکید کرد که بلیت سینما در روزهای سه شنبه به همین دلیل از سوی سینماداران نیم بها شد تا همه افراد جامعه امکان بهره بردن از سینما را داشته باشند.

تهیه کننده «من مادر هستم» با تاکید بر اینکه فضای نامساعد جامعه روی تمامی حوزه ها تاثیر می گذارد، گفت: «امروز ما شاهد کاهش فروش رستوران ها و فروشگاه ها نیز هستیم که البته سینما هنوز به این شدت دچار کاهش نشده است ولی ما از زمان اکران دوم عید با این معضل روبه رو شده ایم که مردم ناچار کمتر به سینما می روند.»

او ادامه داد: «مردم آگاهانه یا ناآگاهانه به دنبال این هستند که فضای موجود را برای خودشان تغییر بدهند و قدرت تحمل شان را بالا ببرند. مردم وقتی از فیلم کمدی که معیارهای مشخصی دارد استقبال می کنند یعنی آن را پذیرفته و از آن لذت می برند.»

موسوی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سالن های سینما برای جذب مخاطبان نیز توضیح دارد: «سینما نیازمند سالن است و ما در دو سه سال اخیر شاهد افزایش سالن های سینما در کشور بوده ایم به طوری که هر ساله حدود ۱۰۰ سالن به چرخه اکران اضافه شده اند. طبیعتا افزایش سالن های سینما روی فروش فیلم ها و جذب تماشاگران تاثیرگذار است. امروزه مخاطبان سینما تنها چند دقیقه با یک سالن سینما فاصله دارند.»

این سینماگر با اشاره به نقش مسئولان اضافه کرد: «دولت و مسئولان هم جز فراهم کردن امکانات نباید دخالتی در چرخه سینما داشته باشند و مقوله تولید را مانند همه دنیا به بخش خصوصی واگذار کنند.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها