عکس فیلم،همواره از جایگاه ارزشمندی در سینما برخوردار بوده و علاوه بر معرفی بهتر فیلم و به تعبیری یاد کردن ازآن به عنوان شناسنامه فیلم، یکی از مهمترین ابزار اطلاعرسانی است که به روزنامهنگاران ، خبرنگاران ،اهالی سینما و تمامی مخاطبان در جامعه کمک میکند.
به گزارش سینماسینما، عکاسان سینمای ایران در طی این سالها علاوه بر فعالیت حرفه ای ،سعی در جذب نیروهای جوان و افراد علاقه مند به این حرفه بوده و در این مسیر با برگزاری رقابت هایی در پی ارتقای کیفی عکاسی فیلم بوده است،در پی برگزاری سومین مسابقه عکس انجمن صنفی عکاسان سینما،فراخوان آن به شرح زیر اعلام می شود:
۱٫شرکت در بخش مسابقه عکس سومین جشن عکاسان سینمای ایران برای تمام عکاسان سینمای ایران امکان پذیر می باشد.
۲٫ آثار ارسالی میبایست از فیلم های تولید شده و اکران شده در فاصله زمانی ۱ فروردین ماه سال ١٣٩۵ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۵ گرفته شده باشد .
تبصره ۱ : عکس فیلم های گروه هنر و تجریه ای که اکران شده باشند مورد قبول می باشد.
تبصره ۲ : آثار ارسالی دوره های قبل پذیرفته نیست.
۳٫آثار فقط بهصورت «مجموعه عکس» پذیرفته میشود و هر عکاس میتواند با ارسال ۸عکس (۴عکس صحنه و ۴عکس پشت صحنه ) از هر فیلم در مسابقه شرکت نماید.
۴٫مجموعه عکس ها به صورت آزاد (اعم از مجموعه رنگی و سیاه سفید و یا به صورت ترکیب رنگی و سیاه سفید در هر مجموعه)، ادیت شده با هر نرم افزاری به صورت چاپ فول فریم در اندازه ۲۰ در ۳۰ ارسال شوند.
۵٫فایل هر مجموعه عکس باید با فرمت JPG و اندازه اصلی بدون حاشیه (فول فریم)در یک فولدر با ذکر نام فیلم در cd یا dvd به همراه یک قطعه فایل عکس پرسنلی عکاس تحویل داده شود. (اسم عکاس، شماره تماس و نام فیلم ها بر روی لوح فشرده نوشته شود).
۶٫اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی در عکسها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد، قابلقبول است. (کامپوزیت و کلاژ قبول نمی باشد).
۷٫ هر عکاس می تواند با هر تعداد مجموعه عکس در مسابقه شرکت نماید.
۸٫ شرکتکننده با ارسال آثار خود اعلام میکند که عکسهای ارسالی متعلق به اوست و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امر به عهدهٔ فرستندهٔ آثار است و مسئولیتی از این بابت متوجه برگزارکننده نیست. اما در صورت وقوع چنین امری ،هرگونه عنوان، جایزه و امتیازی که به ارسالکننده تعلق گرفته باشد از وی پس گرفته خواهد شد.
۹٫از آنجا که فقط یک تندیس شایستگی به یک عکاس تعلق می گیرد لذا فیلم هایی که دارای چند عکاس می باشند ،آثار عکاسی مورد قبول می باشد که قرار داد فیلم با او ثبت شده باشد و در صورتی که یک فیلم با چند عکاس و هر کدام با قرار داد مستقل باشند باید عکاسان با توافق با هم یکی را به عنوان عکاس آن فیلم انتخاب نمایند.
۱۰٫ تندیس جشن و جایزه بهترین عکس به عکاس برتر اهدا خواهد شد.(عکاسان عضو انجمن)
۱۱٫ جایزه ویژه بهترین عکس پشت صحنه به عکاس برتر اهدا خواهد شد. (عکاسان عضو انجمن)
۱۲٫ جایزه ویژه کشف استعداد نو اهدا خواهد شد. .(عکاسان غیر عضو انجمن)
۱۳٫حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی با رعایت حقوق معنوی عکاس محفوظ است.
۱۴٫ در مجموع عکس های با کیفیت و منتخب توسط هیات محترم داوری برای نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
۱۵٫عکسهای دریافتی که فاقد «فرم تکمیل شده شرکت در بخش مسابقه عکس سومین جشن عکاسان سینمای ایران» باشند، پذیرفته نخواهند شد.
۱۶٫ ارسال آثار به معنای پذیرش همه مقررات جشنواره است و تصمیمگیری در مورد مسائل پیشبینینشده به عهده برگزارکننده است.
مهلت ارسال آثار : از تاریخ شنبه ۲۶/۱/۹۶ لغایت پنجشنبه۷/۲/۹۶ (زمان غیر قابل تمدید می باشد.)
دریافت آثار: دبیرخانه سومین جشن عکاسان سینمای ایران واقع در خیایان بهار جنوبی ، کوچه سمنان، شماره ۲۵ ، خانه سینما ،از ساعت ۱۱ الی ۱۸
گفتنی است حافظ احمدی دبیری سومین جشن انجمن عکاسان سینما را بر عهده دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
- علی نیکرفتار و فتاح ذینوری عکاسان سال سینمای ایران شدند
- تبریک انجمن عکاسان سینما به مرضیه برومند
- حداقل دستمزد عکاسان سینما در سال ۱۴۰۱ اعلام شد
- علی نیکرفتار: مدیران به فکر امنیت شغلی در سینما باشند/ انتشار «کتاب سال عکاسان»
- سیروس الوند: به سینما نیامدهایم که پولدار شویم، آمدهایم حرفمان را بزنیم/ معرفی برترینهای عکس فیلم
- مراسم تقدیر از عکاسان خبری حادثه پلاسکو در خانه سینما/تصاویر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول