تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۱۷:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89366

بانی فیلم نوشت :فرزاد موتمن اگر با همین فرمان جلو برود، احتمالاً دور نباشد روزی که بتواند به عنوان سکاندار فیلمسازانی شناخته شود که فیلم هایشان برای اکران گرفتار دردسر و مشکلات ناخواسته می شوند. او البته طعم این قضیه را همان ابتدای ورودش به جریان فیلمسازی در ایران در سال ۷۹ با «هفت پرده» چشید. فیلمی که گرفتار مشکلات مالی شد و بعد هم با مهاجرت گلشیفته فراهانی به عنوان یکی از بازیگران اصلی اش دیگر امکان اکران پیدا نکرد.
موتمن به جز «شب های روشن» که همچنان با گذشت بیش از یک دهه کالت باقی مانده، شاید فقط سر «پوپک و مش ماشاا…» اکران مناسب و مقبولی را برای فیلمش دید. ساخته سال ۹۴ او یعنی «آخرین بار کی سحر را دیدی؟!» دو سال است بلاتکلیف مانده و روی پرده نرفته. او اگر دوباره بدشانسی نیاورد، شاید امسال فیلم پارسال خود «سراسر شب» را سال جاری روی پرده ببیند. در غیر این صورت این فیلم هم شاید به محاق برود.
موتمن دیروز در یادداشتی که اینستاگرام منتشر کرد، توضیحاتی درباره «آخرین بار کی سحر را دیدی؟!» داده که در ادامه می خوانید: «دوستان بسیارى در کامنت هـایشان، زمان اکران فیلم «آخرین بار کى سحر را دیدى؟!» را پرس و جو می کنند. واقعیت این است این فیلم که در سال ٩۴ تولید شده، به طور طبیعى باید در سال ٩۵، اکران می شد، اما عدم پرداخت دستمزد برخى از عوامل توسط سرمایه گذار و تهـیه کننده فیلم، باعث شد که پروانه نمایش تا زمستان آن سال صادر نشود و پس از صدور پروانه، فیلم و مجوز نمایش آن در اختیار تهـیه کننده و سرمایه گذار قرار داشته اند. اما تولید این فیلم، حواشى سهـمگین و بسیار تلخى داشت که هـمان سال ساخت برخى از عوامل، پاره اى از این حواشى را علنى و مطبوعاتى کردند و این حاشیه هـا، بارهـا تولید فیلم را متوقف کردند. علیرغم هـمه مصیبت هـا، فیلم به جشنواره فجر رسید و اگرچه کاندیدای بهـترین فیلم سال، بهـترین کارگردانى، بهـترین فیلمنامه و بهـترین بازیهـاى نقش مکمل زن و مرد شد، اما این پشت صحنه هـا، دست از سر فیلم بر نداشتند و عملاً مانع از اکران آن تا به امروز شدند. من تاکنون درباره این مشکلات هـیچ نگفته ام و کماکان امیدوارم که مدیران سازمان سینمایى کشور و خانه سینما، هـمت کنند و مداخله کنند، بلکه بالاخره «آخرین بار کى سحر را دیدى؟!» روى اکران به خود ببیند».

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها