تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۱۰:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 41225

سینماسینما، علی پاکزاد – فرهاد اصلانی بازیگر فیلم «دختر» معتقد است الویت در انتخاب نقش‌هایش فیلمنامه و نام کارگردانان است. اصلانی بر این باور است که بازیگر سینما باید بتواند که در نقش‌های متفاوتی بازی کند.
به گزارش سینماسینما، اصلانی بعد از کسب جوایز متعدد خارجی برای ایفای نقش در فیلم«دختر»، در تازه‌ترین ساخته پوران درخشنده با عنوان «زیر سقف دودی» که به یکی از معضلات مهم زندگی امروزی می‌پردازد، حضور پیدا کرد. «زیر سقف دودی» در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

فرهاد اصلانی بازیگر فیلم «دختر»در گفت‌وگو با سینماسینما درباره بازی در «دختر» گفت: «بازی در فیلم «دختر» را به فال نیک می‌گیرم. همکاری لذت بخشی با آقای میر کریمی داشتم. میرکریمی یکی از فیلمسازانی است که کارهای او را همواره دنبال کرده‌ام. او به من پیشنهاد بازی در این فیلم را داد، زمان زیادی را برای گفت‌وگو و تبیین نقش مورد نظر اختصاص دادیم. آن زمان درگیر تئاتر بودم. اما تمام تلاشم را کردم که برای بازی در نقش مورد نظر خودم را آماده کنم که خوشبختانه این اتفاق افتاد. می‌توانم به جرات بگویم برای بازی در فیلم « دختر» تمام انرژیم را به کار بستم و با ایمان کامل در این فیلم ظاهر شدم.»

او ادامه داد: «بعد از نمایش فیلم « دختر» بازخوردهای مثبتی دریافت کردم. این فیلم مورد توجه جشنواره‌های داخلی و خارجی قرار گرفت. قطعا باعث خوشحالی است که توانستیم جوایز متنوعی را برای این فیلم کسب کنیم. همواره در طی سال‌های اخیر سعی کرده‌ام نقش‌های متفاوتی را بازی کنم. معتقدم که یک بازیگر باید در نقش‌های متفاوتی بازی کند. یعنی هنر و ویژگی یک بازیگر تئاتر و سینما همین موضوع است. البته به شخصه برای انتخاب یک فیلم الویتم فیلمنامه و کارگردان کار مورد نظر است. اگر این دو موضوع برایم قابل قبول باشد، خودم را وارد آن دنیا و همان نقشی که قرار است حضور داشته باشم می‌کنم. یک بازیگر نباید همواره نقش‌هایی شبیه به هم بازی کند. اگر این تکرار صورت گیرد قطعا بازیگر مورد نظر کم‌کاری کرده است.»

بازیگر فیلم «دختر» درباره جشنواره فیلم فجر و ترکیب دو بخش فیلم اول و فیلم‌های حرفه‌ای گفت: «در جریان تغییرات اخیر هستم. تحولات را کاملا مثبت ارزیابی می‌کنم. زیرا اعتقاد دارم کارگردانان فیلم اول به معنای واقعی فیلم اولی لقب نمی‌گیرند، زیرا این جوانان فیلمساز با مجموعه‌ای از با تجربه‌ها همکاری دارند و اکثرا عوامل‌شان از بهترین‌های سینما هستند. این تصمیم را درست می‌بینم. مهمترین موضوع که نادیده گرفته می‌شد، حق کسانی بود که به صورت حرفه‌ای از یک فیلم اولی حمایت می‌کردند ، اما به خوبی دیده نمی‌شدند. به نوعی عوامل مورد نظر شهروند درجه دو لقب می‌گرفتند.»

اصلانی درباره همکاری با مریلا زارعی در فیلم «زیرسقف دودی» گفت: «تجربه همکاری با مریلا زارعی برای من موضوع جدیدی نیست؛ در سال‌های گذشته بارها در کنار هم نقش‌آفرینی کرده‌ایم. کاملا مسئولیت‌پذیر و حرفه‌ای است.  در این فیلم هم فکر می‌کنم بازی مورد قبولی داشته‌ایم و فیلم به سرانجام رسیده است. در فیلم «زیرسقف دودی» شخصیتی را بازی کرده‌ام که در گذشته نیز تجربه مشابه ایفای این شخصیت را داشته‌ام. البته موضوع این فیلم بسیار مهم است؛ زیرا به مسائل روز جامعه و معضلاتی که وجود دارد می پردازد.»

اصلانی درباره حضور خود در فیلم‌های «کوچه بی نام»و «دختر» در نقش پدر گفت: «به شخصه سعی می‌کنم در نقش‌هایی حضور داشته باشم که به آنها مسلط هستم و به گونه‌ای در آن غرق می‌شوم، در فیلم «کوچه بی‌نام» نقش پدری را دارم که از قشر پایین جامعه بود. اما در فیلم «دختر» نقش یک مهندسی را دارم که در جای مهمی در حال کار است. قطعا این دو با هم متفاوت است. برای تمام همکارانی که با فشار و اضطراب کار می‌کنند آرزوی موفقیت می‌کنم و معتقدم که همه کسانی که در این عرصه زحمت می‌کشند باید به صورت عادلانه با آنها برخورد شود.»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها