تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۱۷:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 69100

فیلمنامه نویس و مدرس سینما معتقد است، شفاف سازی هزینه کرد بودجه جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، جایگاه و کیفیت حوزه فرهنگ و هنر را ارتقا می دهد. فرهاد توحیدی  افزود: شفاف سازی در حوزه فرهنگ و هنر که سینما مهمترین بخش آن است، باید یک اصل باشد و در سرلوحه امور قرار گیرد.


به گزارش سینماسینما، وی با بیان اینکه بهتر است این شفاف سازی در بودجه و هزینه های رویدادهای فرهنگی و هنری بویژه جشنواره های سینمایی آغاز شود، اظهار کرد: از سالهای گذشته تاکنون هزینه های بسیاری از محل بودجه های فرهنگی برای برگزاری جشنواره هایی مانند فیلم فجر، فیلم سبز و غیره می شود که پس از پایان این جشنواره ها، برخی هنرمندان و اهالی فرهنگ اظهار گله مندی از آن می کنند، از این رو بهتر است شفاف سازی شود و هزینه ها به اطلاع مردم برسد.
نویسنده فیلم سینمایی «شهر موشها ۲» ادامه داد: باید مشخص شود که بودجه های فرهنگی در چه بخش هایی هزینه می شود و این وظیفه به عهده دستگاههای نظارتی است و باید به عموم مردم پاسخگو باشند.
توحیدی با بیان اینکه هر دستگاهی باید تکلیف کارکرد خود را بداند و گزارش های لازم را در این زمینه ارائه دهد، تصریح کرد: توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع شفاف سازی قابل ستایش است و دستگاه ها باید نسبت به این مساله حساسیت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد :باید مشخص شود که در چه بخش هایی به شکل ناصحیح بودجه ها هزینه شده و دستگاه های نظارتی این بودجه ها را به مسیر درست و صحیح هدایت کنند.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته اعلام کرد که برنامه داریم از شش ماه دوم سال درباره همه رویدادها در بخش مالی شفاف سازی کنیم و به شورای معاونان هم ابلاغ شده است.
وی تاکید کرد: هر رویدادی چه کوچک و چه بزرگ باید هزینه‌هایش مشخص باشد و به مردم عرضه شود. قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را هم اول خود ما به عنوان متولیان وزارت ارشاد باید بدان پایبند باشیم. شهروندان جامعه حق دارند بدانند پولی که از آنها به عنوان مالیات گرفته می‌شود یا از پول نفت هزینه می شود چگونه و کجا مصرف می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها