تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۱:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 46349

فروشنده ترانه علیدوستیدر حالی که کمتر از یک هفته تا زمان برگزاری مراسم اسکار باقی مانده است، فروش فیلم سینمایی «فروشنده» در آمریکا مرز میلیون دلار را رد کرد.

به گزارش سینماسینما، تازه ترین آمار فروش فیلم های سینمایی در آمریکا حکایت از آن دارد که استقبال از فیلم جدید اصغر فرهادی در آمریکا همچنان ادامه داد و این فیلم که هم‌اکنون در ۹۴ سالن سینمایی در آمریکا در اکران است، پس از ۲۵ روز اکران به فروش ۱.۱۱۲ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

دوشنبه هفته آینده ساعت پنج بامداد مراسم اسکار برگزار خواهد شد و «فروشنده» به عنوان نماینده سینمای ایران شانس دریافت مجسمه طلایی را دارد.

این دومین بار است که فرهادی در آستانه دریافت اسکار قرار می گیرد. تجربه خوش قبلی یعنی دریافت جایزه اسکار برای «جدایی نادر از سیمین» و نقدهای مثبتی که در این مدت در مورد فیلم فرهادی نوشته شده و در عین حال فروش قابل قبول آن در سینماهای آمریکا موجب می شود در پیش بینی ها بتوان شانس بالایی برای فیلم فرهادی قائل شد.

«فروشنده» در فرانسه یک میلیون و ۸۴۰ هزار دلار، در ایتالیا نزدیک به ۶۴۸ هزار دلار، در یونان بیش از ۹۱ هزار دلار، در هلند ۷۷ هزار دلار و در کلمبیا بیش از ۴۸ هزار دلار فروخت.

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها