تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۴:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 19108

سردر سینمارئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران گفت: اقبال مخاطبین از فیلم‌ها در خردادماه امسال (۹۵) با افزایش بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

به گزارش سینماسینما، علی سرتیپی تهیه‌کننده و رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره فروش خردادماه امسال نسبت به سال گذشته گفت: اقبال مخاطب در خردادماه از فیلم‌ها نسبت به سال گذشته با افزایش بیش از دو برابری مواجه شده است. بر اساس فروش مکانیزه سینماها فروش فیلم‌ها در خردادماه امسال ۱۳ میلیارد تومان بوده است و ۲ میلیون ۱۰۰ هزار تماشاچی به دیدن فیلم‌ها در سالن‌های سینما نشستند؛ اما این رقم در سال گذشته ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و تنها ۱ میلیون تماشاچی از سالن‌های سینما استفاده کردند.

مدیرعامل فیلیمران اقبال مخاطبین از فیلم‌های امسال را در سه ماهه اول بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: فروش فیلم‌ها در سه ماه اول سال ۶۰ میلیارد تومان بوده است و ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تماشاچی از فیلم ها دیدن کردند؛ این درحالی است که در سال گذشته سه ماهه اول سال فروش فیلم‌ها ۱۶ میلیارد تومان بوده و تنها ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مخاطب فیلم های سال گذشته را در سه ماه اول به تماشا نشستند.

وی ادامه داد: فروش سه ماهه اول سال ۹۵ ،۸ میلیارد تومان بیشتر از فروش کل سینمای ایران در سال ۹۳ است که امیدواریم با توجه به اکران مناسب فیلم ها در زمان های مختلف شاهد توجه مخاطب بیش از پیش به سینمای ایران باشیم و موفق تر از گذشته عمل کنیم.

منبع: فارس

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها