تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۴:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 90543

 فاطمه عودباشی در جام جم نوشت :

یکی از رسالت های مهم رسانه ملی سرگرم سازی است تا بتواند از این طریق هم اوقات فراغت مخاطبان را پر کند و هم این که به علم و آگاهی آنها بیفزاید. در همین راستا عوامل سازنده مجموعه های تلویزیونی با دستمایه قرار دادن موضوعات اجتماعی تلاش می کنند تا با ساخت سریال های متنوع بینندگان را سرگرم کنند.
بنابراین از ابتدای نوروز امسال طبق برنامه ریزی صورت گرفته در معاونت سیما، سریال هایی با موضوعات مختلف برای ایام نوروز تولید و پخش شد، بویژه مجموعه پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم در نوروز توانست رضایت اکثر مخاطبان را تامین کند و آنها هر شب با علاقه پای تلویزیون بنشینند. سریال های تعطیلات رویایی و هیات مدیره هم توانست تا حدودی رضایت مخاطبان را جلب کند. گرچه انتقادهای فراوانی هم به این دو سریال وارد بود که نتوانستند خیلی بینندگان را درگیر کنند.
بعد از ایام نوروز هم سریال ایراندخت روانه آنتن شبکه یک شد و نظر مخاطبان را جلب کرد. پخش سه مجموعه سر دلبران، بچه مهندس و رهایم نکن هم در گونه های متفاوت در ایام ماه رمضان پخش شد. نظرسنجی ها هم نشان داد که مردم سریال های این ایام را پیگیری کردند و با وجود این که ایرادهایی به هر یک از مجموعه ها وارد بود، اما این طور نبود که مخاطبان آن را دنبال نکنند. بعد از ماه رمضان جو جامعه به سمت فوتبال رفت و درگیر پخش مسابقات جام جهانی شدیم. به همین دلیل طبیعی است که سریال های الف روانه آنتن نشود، زیرا جو جامعه فوتبالی شده و تمرکز مخاطبان بیش از آن که روی سریال های تلویزیونی باشد روی فوتبال است و مطالبه مردم، پوشش مطلوب بازی های جام جهانی است که تا امروز به بهترین شکل انجام شده است. بویژه این که تیم ایران در این دوره از جام جهانی در گروه مرگ قرار دارد و مردم پیگیر مسابقات فوتبال هستند.
گرچه در این روزها یک مجموعه خارجی از شبکه دو پخش می شود و سریال راه بیراه هم روی
آنتن شبکه یک است، اما هر دو مجموعه های کم فروغی هستند و نمی توانند چنان که باید مخاطبان را سرگرم کند. بنابراین باید تلویزیون برای بعد از پخش مسابقات جام جهانی فکری برای باکس خالی شبانه تلویزیون داشته باشد تا بتواند با پخش مجموعه های متنوع، مخاطبان را سرگرم کند و دوباره باکس شبانه شبکه های مختلف سیما رونق بگیرد تا اوقات فراغت مردم هم به بهترین و مطلوب ترین شکل پر شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها