تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۳:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 96147

ابراهیم گلستان از کارگردانان پیشکسوت سینمای ایران، در ویدئویی که برای نخستین دوره جایزه آکادمی سینماسینما ارسال کرده بود درباره امیر نادری و شیوه فیلمسازی او سخن گفت.

به گزارش سینماسینما، نخستین دوره جایزه آکادمی سینماسینما، از امیر نادری به پاس یک عمر فعالیت هنری در عرصه سینما و عشقی که به این عرصه داشته است تقدیر کرد.

ابراهیم گلستان سینماگر صاحب نام ایرانی نیز درباره امیر نادری و فیلمسازی اش، در ویدئویی که به صورت اختصاصی برای آکادمی ارسال کرده بود، اینطور گفت: «نادری از پایین ترین حد ممکن طبقات اجتماعی خودش را بالا کشانده و خیلی از آدم های پررویی که ادعا می کنند نویسنده هستند بالاتر است و بیشتر می فهمد. منتهی زمینه محکم کار فکری ادبی نداشته است و در محیط خراب آن زمان تهران رشد لازم را نکرده بود ولی با غرور و توانایی خود پیشرفت کرد.»

او ادامه داد: «سپس به جای دیگری رفت و فیلمی هم ساخته بود و به من نشان داد که من از آن خوشم نیامد. تنگسیر اگر من به او کمک نمی کردم درست نمی شد، تنگسیر را صادق چوبک برای من نوشت و به من هم فروخت. ابتدا پیش او رفتند برای دریافت فیلمنامه که چوبک گفت فیلم برای گلستان است و به سراغ من آمدند. من گفتم خودم می‌خواهم آن را بسازم اما تنها زمانی اجازه می دهم و فیلمنامه را به شما می دهم که امیر نادری آن را بسازد زیرا معتقد بودم او می تواند.»

گلستان همچنین گفت: «سپس آقای عباسی نامی بود که با نادری خانه من آمد و شرط من برای ساخت آن توسط نادری را قبول کرد. من هم به نادری یادداشت هایی که داشتم دادم و بعد که فیلم ساخته شد دیدم آن نکاتی که من گفته بودم به کار نرفته است و به خود نادری هم گفتم که او گفت خود آقای عباسی و آقایی که آن را بازی کرده، آقای وثوقی فشار آوردند تا آن ها اجرا نشود.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها