تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۴:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 99427

جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن تنها جشنواره فیلم رقابتی بریتانیا است که با هدف نمایش فرهنگ و هویت ایرانی از طریق آثار سینمایی، همه ساله اواخر ماه اکتبر در شهر لندن برگزار می‌شود.

به گزارش سینماسینما، نهمین دوره‌ی جشنواره فیلم رقابتی بریتانیا که از ۲۶ اکتبر آغاز و تا شامگاه شنبه ۳ نوامبر در شهر لندن ادامه یافت؛ ۱۴ فیلم بلند، مستند و کوتاه، در ۵ سینمای مختلف شهر به نمایش در آمدند.

در پایان این رقابت، فیلم بلند «سد معبر» ساخته‌ی محسن قرایی، فیلم مستند «مادر زمین» ساخته‌ی مهناز افضلی، فیلم کوتاه «جادویی» ساخته‌ی بهادر ادب به ترتیب به عنوان بهترین فیلم بلند، مستند و کوتاه شناخته‌شدند و عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «دارکوب» تعلق گرفت.

فیلم «مادر زمین» از مجموعه فیلم‌های مستند کارستان، به کارگردانی مهناز افضلی و تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب است که به زندگی و کارِ هایده شیرزادی ـ از چهره‌های نام‌‌آشنا در حوزه‌ی کارآفرینی و محیط زیست ایران ـ و همسرش ادموند لِمپگز می‌پردازد. او زندگی‌اش را وقف نجات زمین از طریق جلوگیری از دفن زباله، بازیافت زباله‌های شهری، تولید کود آلی، بازیافت نخاله‌های ساختمانی و غیره کرده است.

سال پیش و در هشتمین دوره‌ی جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن، فیلم «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد به‌عنوان بهترین فیلم مستند در این جشنواره برگزیده شده بود.

منبع: کانال کارستان

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها