تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۰۹:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30727

فیلم کوتاه سکوتفیلم کوتاه «سکوت» با کسب جایزه جشنواره فیلم «همپتون» آمریکا واجد شرایط حضور در شاخه فیلم کوتاه اسکار شد.

به گزارش سینماسینما، فیلم «سکوت» به کارگردانی مشترک علی عسگری و فرنوش صمدی جایزه ۵۰۰ دلاری بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره فیلم «همپتون» آمریکا را از آن خود کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «همپتون» آمریکا یکی از جشنواره‌های مورد تائید آکادمی اسکار است و فیلمی که بتواند جایزه بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی را از آن خود کند، فرصت رقابت در شاخه “بهترین فیلم کوتاه اسکار” را خواهد یافت.

در سال‌های گذشته برندگان بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم «همپتون» حضور موثری در جشنواره‌ها و جوایز سینمایی داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به دو فیلم «جشن» و «تماس تلفنی» اشاره کرد که جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه را نیز به خود اختصاص دادند، همچنین فیلم‌های «تصویر بزرگ تر»،‌ «چراغ کره‌ای»، «یک اسب بگیر»،‌ «مرد کاغذی»، «اسد» و «عاشق» پس از کسب جایزه جشنواره «همپتون» به فهرست پنج نامرد نهایی شاخه بهترین فیلم کوتاه اسکار راه یافتند.

فیلم کوتاه «سکوت» پیش از این در بخش مسابقه جشنواره کن و لندن و چندین جشنواره معتبر دیگر حضور داشته و همچنین برنده جوایزی از جمله بهترین کارگردانی جشن خانه سینما شده و پیش بینی می‌شود که شانس حضور در جمع ۵ فیلم نهایی اسکار را داشته باشد.

این فیلم به زبان‌های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: فاطیما باید خبری که از دکتر شنیده برای مادرش ترجمه کند ولی او به جای این کار سکوت اختیار می‌کند. «ولنتینا کارنلوتی» و «فاطیما الاکس»  بازیگران فیلم کوتاه «سکوت» هستند.

اکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار سه مسیر را برای احراز صلاحیت آثار برای حضور در شاخه بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی معرفی کرده است؛ مسیر اول  کسب عنوان در فهرست جشنواره‌های مورد تائید آکادمی اسکار است که فیلم‌های متقاضی حضور در اسکار فیلم کوتاه بواسطه کسب جایزه دراین جشنواره‌ها اجازه یا بهتر بگوییم فرصت رقابت در این شاخه از جوایز اسکار را بدست خواهد آورد.

در مسیر دوم،  فیلم‌های کوتاهی که در فاصله زمانی اول اکتبر ۲۰۱۵ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لس‌آنجلس اکران عمومی و تجاری همراه با بلیت فروشی داشته باشند، نیز مجوز حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار را بدست می اورد، مشروط به این که در سالن‌های سینمای تایید شده آکادمی در بازه زمانی و مدت زمان مشخص شده به روی پرده رفته باشند.

مسیر سوم و آخر نیز ویژه فیلم‌هایی که در جوایز اسکار دانشجویی سال ۲۰۱۶ در بخش‌های انیمیشن، داستانی، آلترنتیو و فیلم خارجی موفق به کسب مدال طلا، نقره یا برنز شده باشند و در این صورت شرایط لازم برای حضور در شاخه بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار را خواهند داشت.

منبع: ایسنا

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها