تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۹:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86599
قاسم افشار گوینده با سابقه صدا و سیما دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سینماسینما، قاسم افشار که از سال‌های اول انقلاب، گویندگی در بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون را بر عهده داشت و در بحبوحه سال‌های دفاع مقدس بارها اخبار مربوط به پیروزی‌های رزمندگان اسلام را به اطلاع هموطنان رسانده بود، بامداد امروز بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

او از سال ۱۳۸۸ در تلویزیون حضور نیافت.

افشار یکی از خوش‌نام‌ترین مجریان و اخبارگویان دهه ۶۰ بود. او از ۹ سال قبل دیگر خبری در تلویزیون نخواند و به گفته خود کلا این کار را رها کرد.

او ۱۳ آبان سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد و دوره ابتدایی و متوسطه را در تهران و قصرشیرین تحصیل کرد و سپس به مدرسه عالی پارس رفت و در رشته روانشناسی ادامه تحصیل داد. در مقطع انقلاب فرهنگی تحصیلات دانشگاهی او نیمه‌تمام ماند. ولی بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها کارشناسی روانشناسی را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرد. او سپس کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد.

او در دهه ۶۰ به عنوان یکی از گویندگان مهم اخبار شناخته می‌شد، سعید فانیان مدیرسابق شبکه سوم سیما در سایت شخصی خود از افشار به عنوان چهره شاخص خبر سیما نام برده که در کار خود مسلط بود.

حدود ۹ سال قبل از درگذشت این اخبارگو، تصویر او در قاب تلویزیون نقش نبسته بود. او سه سال قبل در یک گفت‌و‌گوی کوتاه که در دیداری اتفاقی بین افشار و یک خبرنگار صورت گرفت، او به این پرسش که آیا درست است بعد از انتخابات ۸۸ و آن اتفاقات، از صدا و سیما بیرون آمدید؟ به صراحت چنین پاسخ داد: «کلا کار را ول کردم.»

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها