تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۱۵:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76993

آیین قرعه‌کشی برنامه نمایش فیلم‌های سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه امروز صبح بیستم دی‌ در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، در این آیین که با اجرای محمدحسین میثاقی و با حضور ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، مدیران بخش‌های مختلف جشنواره، محمدرضا فرجی، گروهی از اهالی سینما و صاحبان آثار از جمله سید غلامرضا موسوی، فریدون جیرانی، سیروس الوند، رسول صدرعاملی، مانی حقیقی، منیژه حکمت، احمدرضا معتمدی، سعید سعدی، علی قائم‌مقامی، پوریا آذربایجانی، هادی مقدم‌دوست حضور داشتند، نحوه چیدمان نمایش آثار در سینمای رسانه‌ها به صورت قرعه‌کشی انتخاب شد.

در ابتدای مراسم پس از اجرای سرود ملی جمهوری‌اسلامی ایران و تلاوت قرآن کریم، تیزر منتخبی از فیلم‌های حاضر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر برای حاضران به نمایش درآمد.

محمدحسین میثاقی مجری مراسم ضمن ابراز خوشحالی از انجام یک قرعه‌کشی فوتبالی برای سینما برای نخستین بار، درباره قرعه‌کشی مراسم توضیح داد و گفت: در این آیین نماینده از رسانه و یک نماینده از فیلم برای قرعه‌کشی فیلم‌ها روی سن حضور خواهند یافت و نماینده فیلم سانس فیلم درآمده را انتخاب خواهد کرد.

وی در ادامه از ابراهیم داروغه‌زاده برای حضور روی سن دعوت کرد.

داروغه‌زاده ضمن خوشامدگویی به حضار و تشکر از اصحاب رسانه به عنوان حامیان جشنواره فیلم فجر افزود: این نخستین بار است که نمایش فیلم‌ها به صورت قرعه‌کشی مشخص می‌شود و این امر برای اجحاف نشدن در حق فیلم‌ها صورت گرفته است.

او همه ۴۴ فیلم حاضر در جشنواره را شایسته حضور در جشنواره دانست و افزود: سلیقه و نظر هیات انتخاب در انتخاب فیلم‌های بخش مسابقه تأثیر داشته و امیدوارم در دیگر جشنواره‌های داخلی و خارجی موفقیت‌هایی پیش روی فیلم‌های خارج از این مسابقه داشته باشند و این آرزویی است که برای همه فیلم‌های دارم. امیدوارم صاحبان آثار نسخه نهایی همه فیلم‌ها را طبق آیین نامه به ذبیرخانه جشنواره ارسال کنند در غیر این صورت فیلم‌های رزرو جایگزین خواهند شد. وی در پایان برای سینمای ایران سال خوبی را آرزو کرد.

غلامرضا موسوی از تهیه‌کنندگان سینما در بخشی از این مراسم در سخنان کوتاهی با اشاره به رعایت عدالت در نحوه قرعه کشی نمایش آثار گفت: همیشه برای تعیین سانس‌ها گلایه و بهانه وجود داشت و با این راهکار بهانه‌ دیگری وجود نخواهد داشت.

سیروس الوند برای برداشتن سومین قرعه وری سن دعوت شد. این کارگردان پیشکسوت گفت: پس از گذراندن روزهای تلخ شیرینی امروز مبارک. جشنواره امسال با امروز شروع شد. الوند در ادامه به شوخی گفت از آنجا که همیشه گلایه‌مند وجود دارد، فکر می‌کنم جوایز را هم با قرعه بدهیم، بد نباشد!

روح‌الله حجازی که برای زمانبندی قرعه فیلمش روی صحنه آمده بود گفت: این پنجمین فیلم من بعد از ده سال است و امیدوارم جشنواره خوبی داشته باشیم. پیش از این مرگ ماهی و زندگی مشترک هر دو روز اول ده صبح در جشنواره اکران شد و به من گفتند فیلم‌های پربیینده را این ساعت نمایش می‌دهیم. امیدوارم این بار اتفاق خوبی برای فیلم من بیفتد.

احمدرضا معتمدی کارگردان فیلم «سوتفاهم» با حضور روی سن گفت: این فیلم بر خلاف فضایی که درباره‌اش ایجاد شده حتما به جشنواره می‌رسد. من این فیلم را سی و پنج روزه ساختم و فیلم قبلم را ۴۵ روزه ساختم. سال گذشته فیلمم در جشنواره حضور نداشت و امیدوارم امسال هیات انتخاب برای انتخاب فیلمم شرمنده نشوند.

هادی محمدیان کارگردان انیمیشن «فیلشاه» در این آیین گفت: شباهت سینما و فوتبال گروهی کار کردن است. برای ساخت این انیمیشن یک گروه دو سال کار کردند و من کوچکترین عضو هستم. امیدوارم مخاطبان در جشنواره امسال از تماشای این انیمیشن لذت ببرند.

به گزارش صمت، رضا استادی، بابک برزویه، فریدون جیرانی، مهیار جوادی‌فر، نغمه دانش‌آشتیانی، فرامرز روشنایی، علی زادمهر، وحید سعیدی، محمد سلیمانی، مهدی شاه‌رضایی، رسول صدرعاملی، سمیه علیپور، شیما غفاری، آرش فهیم، عباس کریمی، محمود گبرلو، جعفر گودرزی، احمد محمداسماعیلی، حمیدرضا مدقق، ایزد مهرآفرین، گلاویژ نادری و مریم نراقی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران سینمایی بودند که با حضور روی سن به نمایندگی از اهالی رسانه قرعه آثار را از گوی خارج کردند.

این مراسم با یک ساعت تاخیر آغاز و در ساعت ۱۳ به کار خود پایان داد.

در ادامه جدول کامل پخش آثار سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در سینمای رسانه‌ها را مشاهده می‌کنید:

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها