تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۱۶:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 93760

 وزیر دهه شصتی روحانی که برای بازدید از نمایشگاه الکامپ آمده بود، از حراج ٢٠٠‌هزار گوشی ارزان خبر داد که با دلار ۴٢٠٠تومانی وارد شده‌اند.

به گزارش سینماسینما ،محمدجواد آذری‌جهرمی درباره فساد در واردات موبایل به «شهروند» گفت: قصد نداشته شستا را از فهرست افشاگرانه‌اش حذف کند و شستا دیرتر از زمان انتشار فهرست او درخواست ارز به بانک مرکزی داده است. او همچنین به «شهروند» گفت که وزارت صنعت معدن و تجارت باید بگوید که چرا این همه مجوز واردات موبایل به واردکننده‌های نامرتبط و غیرمتخصص داده است و بعد از افشای این تخلف‌ها، مجوز آنها باید باطل شود.
مهمترین نکاتی را که آذری‌جهرمی به رسانه‌ها اعلام کرد، در ادامه می‌آید:
حراج ٢٠٠‌هزار گوشی ارزان
١٠٠‌هزار گوشی توقیفی در بازرسی از شرکت‌های متخلف کشف شده و ١٠٠‌هزار گوشی در گمرک  مانده است که با دلار ۴٢٠٠تومان وارد شده‌اند. تصمیم داریم این گوشی‌ها را با قیمت ارزان در فروشگاه‌های آنلاین و سنتی به فروش بگذاریم.
معرفی قماربازان تلویزیونی به دادگاه
تعداد زیادی از برنامه‌های تلویزیونی و ازجمله برنامه کودک با شماره‌های اجاره‌ای و ارزش افزوده مخابرات اقدام به برگزاری مسابقه و… برای کودکان می‌کنند که این شماره‌ها هزینه سنگین مخابراتی روی دست خانواده‌ها می‌گذارد و نسبت به این موضوع اطلاع‌رسانی نمی‌شود. قانون در این زمینه کافی است و برای جمع‌کردن بساط این دسته از قمارهای تلویزیونی شکایت‌هایی تنظیم کرده‌ایم که به دادگاه ارسال می‌شود.
شستا را از لیستم حذف نکردم
شستا در لیست من نبود، زیرا بازده لیست وزارت ارتباطات و بانک مرکزی متفاوت بود و نبودن نام شرکت بازرگانی تأمین اجتماعی در لیست وزارت ارتباطات ناشی از اختلاف بازه زمانی تهیه لیست بود. البته اینکه گفته می‌شود شستا معادل کل واردات بقیه شرکت‌ها ارز دولتی گرفته است، صحیح نیست و بانک مرکزی اعلام کرده که تنها ٣۶٠‌هزار یورو به شستا برای واردات موبایل داده است.
مجوز متخلف‌ها باطل شود
ابطال مجوز واردات شرکت‌های متخلف حرف درستی است، زیرا بیشتر آنهایی که واردات اپل انجام داده‌اند، غیرتخصصی وارد این حرفه شده‌اند اما باید از وزارت صنعت پرسید که چرا به آنها مجوز داده است؟
پیگیری برای رفع فیلتر توییتر
دو عضو دولتی و دو نماینده مجلس با رفع فیلتر توییتر موافقت کردند. دادستان یک‌بار در پاسخ به این پیشنهاد پاسخ دادند که این موضوع قابل طرح در کمیته فلیترینگ نیست و ما نیز پاسخ دادیم که فیلتر توییتر یک‌بار در ‌سال ٨٨ با حکم کارگروه و سپس یک‌بار در ‌سال ٩١ با حکم بازپرس مشهد فیلتر شده و بازپرس مشهد در حیطه منطقه خود مسئولیت دارد و از این‌رو این موضوع قابل طرح در کارگروه است که به این نامه هنوز پاسخ داده نشده است و منتظر پاسخ هستیم.
پول مجازی تولید می‌کنیم
بلاک چین تحریم‌ها را دور نمی‌زند اما برای معاملات خرد مفید است. البته سیاست‌گذاری هر دو بخش برعهده بانک مرکزی است. با این حال درحال رایزنی هستیم که بتوانیم پول ملی دیجیتال داشته باشیم تا مردم بتوانند خریدهای خرد خود را بدون نگرانی از تحریم‌ها با پول‌های دیجیتال انجام دهند.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها