تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۱۳:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 49507

۱۱۹۸۰۷حسین قناعت گفت: فیلم هایی مانند «فروشنده»می تواند برای بقیه کارگردانان و نویسندگان وسواس ایجاد کند تا کمی جدی تر به فیلم و فیلمنامه نگاه کنند و این تاثیر مثبت شاید باعث شود ما فیلمنامه های بهتری در سینما داشته باشیم.

به گزارش سینماسینما، حسین قناعت کارگردان سینما و تلویزیون در  گفت: وضعیت اکران امسال نسبت به سال های قبل بهتر بوده است. فیلم های امسال فروششان میلیاردی شد این درحالی است که در گذشته اگر فیلمی فروشش به یک میلیارد می رسید جز بهترین و پرفروش ترین فیلم ها بود، اما الان فروش میلیاردی فیلم یک امر عادی است. ولی خوشبختانه امسال فیلم ها فروش خوبی داشتند و این نشان دهنده ی آن است که چرخ سینما امسال بهتر چرخیده و امیدوارم سال آینده بهتر از این نیز باشد

قناعت در خصوص اتفاق مهم سینمایی امسال، برنده شدن فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی گفت: قطعا اگر فیلمی از یک کشور اسکار بگیرد، می تواند تبلیغ مثبتی برای آن کشورباشد. من هم مثل همه ی مردم این مملکت افتخار می کنم که یک ایرانی توانسته است برای اولین بار در ایران دو بار جایزه اسکار را دریافت کند. امیدوارم به همین روند موفقیت ها ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: فیلم هایی مانند «فروشنده» می تواند برای بقیه کارگردانان و نویسندگان وسواس ایجاد کند تا کمی جدی تر به فیلم و فیلمنامه نگاه کنند و این تاثیر مثبت شاید باعث شود ما فیلمنامه های بهتری در سینما داشته باشیم.

کارگردان فیلم زخم شانه حوا درباره ی راهکاری های موجود برای جذب مخاطب بیشتر در سینما ایران در سال ۹۶ گفت: من امسال هیچکدام از فیلم های جشنواره را ندیده ام ولی شنیده ام که بیشتر فیلمهای ساخته شده تلخ هستند. کلمه تلخ به معنای سیاه نمایی نیست و من اعتقادی به این واژه ندارم. تلخ به نوعی بازتابی از اجتماعی که در آن زندگی میکنیم است.

وی ادامه داد: در اطراف ما خبر و اتفاق های خوب و بد زیادی رخمی دهد. بی عدالتی ها، خلاف ها و … این دست از موضوعات اجتماعی است که بر فیلم ساز ایرانی تاثیر میگذارد و به همین دلیل فیلم تلخ می سازد .

قناعت در پایان افزود: راهکار پیشنهادی من این است که امیدوار باشیم جامعه ای داشته باشیم که عدالت و قانون به درستی در آن وجود داشته باشد. اگر جامعه ای داشته باشیم که شادی و عدالت در آن باشد فیلمساز ها به سمت ساخت فیلم های سرگرم کننده تر می روند . من به شخصه در سینمای کودک سعی می کنم چشمم را بر تلخی های اطراف ببندم و با کودک درونم فیلم بسازم. ولی در خصوص سینمای بزرگ سال اگر ما عدالت و خوبی را در جامعه بیشتر کنیم فیلم های جذاب تر و سرگرم کننده تری نیز ساخته خواهد شد.

منبع:موج

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها