ارشا اقدسی از معروفترین بدلکاران ایرانی از ماجرای بازیگر شدنش و حضور در سریال «حوالی پائیز» گفت.
به گزارش سینماسینما، ارشا اقدسی در گفت و گویی در ارتباط با اولین تجربه جدی خود در حوزه بازیگری و دلیل انتخاب نقش فرهاد گفت: من پیش از این سریال، برای صرفا بازیگری نقشی را قبول نمیکردم. البته در فیلمهایی مانند «هزارپا» به دلیل ارادتی که به شخص آقای ابوالحسن داودی داشتم و در فیلمهای «نیکولاس کیج»، «شهر موشها» و «عالیجناب» آقای قریبان به دلیل قابلیتهای فیزیکی آن نقشها نه صرف حرفه بازیگری، بازی کردم.
وی در ارتباط با نقش فرهاد و تلاش برای رسیدن به کاراکتر منفی این شخصیت افزود: کاراکتر منفی چالشهای خاص خود را دارد و فکر میکنم بازی در کاراکترهای مثبت راحتتر است. علاقه شخصی من بازی در نقشهای منفی است. چون چالش بیشتری دارد و دست خوش اتفاقات مختلفی میشود که این مسئله برای من، موضوع بسیار هیجانانگیز و جذابی است. البته در عین بازیگری، من همیشه به حرفه اصلی خود یعنی بدلکاری علاقه خاصی داشته و دارم.
اقدسی در خصوص همکاری با عوامل سریال «حوالی پائیز» نیز تصریح کرد: در تمام طول فیلمبرداری، رابطه بسیار خوبی با تمام گروه و عوامل داشتیم و روزهای تولید، روزهای خوب و خوشی برای من بود.
این بازیگر و بدلکار درباره ادامه مسیر بازیگری پس از سریال «حوالی پائیز» نیز بیان کرد: ادامه بازیگری من بستگی به پیشنهاداتی دارد که از این پس طرح میشود. باید ببینم با چه نقش و چه چالشی درگیر خواهم شد و آن نقش با دغدغههای من در حیطه بازیگری فیزیکی همخوانی دارد یا خیر. ترجیحم این است که در کاری بازی کنم که درگیری فیزیکی بیشتری داشته باشم تا درگیریهای روحی.
اقدسی درخصوص بازخوردهای مخاطبان پس از پخش سریال توضیح داد: پس از پخش قسمتهای نخست سریال همه از من متنفر شدند و این برایم خیلی جالب بود. این نقش قرار بود کاری کند که حرص همه مخاطبان را در بیاورد و من طنز کوچکی هم از جانب خودم و با اجازه آقای نمازی به بازی اضافه کردم. برخی بازی من را نقد میکنند و من ادعایی در این خصوص ندارم. به هر حال من بزرگ شده این سینما هستم و ۱۷ سال است در آن زندگی میکنم و دوران زندگی من با این محیط میگذرد.
این بازیگر در ارتباط با سیب خوردن متعدد این شخصیت در سکانسهای مختلف و دلیل وجود این نماد که همیشه با این کاراکتر همراه است، گفت: به دلیل آنکه با سیگار کشیدن کاراکترهای منفی یا هر کاراکتری در فیلمها مشکل دارم، سعی کردم با سیب خوردن پیغام خودم را برسانم. چون تلویزیون درگاهی است برای اطلاعرسانی و مخاطبان زیادی دارد و یک کودک این موضوع را تشخیص نمیدهد که این شخصیت منفی است یا مثبت و به راحتی از او الگوبرداری میکند. پس از پخش سریال از سیب خوردن این شخصیت پیغامهای جالبی را دریافت کردم که کودکان ما مدتی است بسیار سیب میخورند و این برایم جای خوشحالی است که درباره سیگار این موضوع پیش نیامده است. لذا با این اتفاق حتی اگر توانسته باشم بر دو نفر هم تاثیر مثبت بگذارم، برایم بسیار حائز اهمیت است.
وی در پاسخ به این سوال که در ادامه قصه، تاثیرگذاری بیشتری را از این شخصیت خواهیم دید یا خیر عنوان کرد: تقریبا نقش فرهاد در سریال به پایان رسیده و همین میزان از او نوشته شده بود و در ادامه دیگر شاهد حضور او نیستیم.
اقدسی همچنین درخصوص صحنههای بدلکاری در سکانسهایی از سریال توضیح داد: این که کمی بدلکاری در «حوالی پائیز» وجود داشت علاقه شخصی من بود و آقای نمازی هم مخالفتی نداشتند. ضمن اینکه نمیدانم چند بازیگر داریم که چنین قابلیت فیزیکیای داشته باشند، ولی زمانی که این قابلیت وجود دارد چه بهتر که از آن استفاده شود.
منبع:فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- یادگاریها و جوایز ارشا اقدسی به موزه سینما اهدا شد
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
- در ستایش فقر/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ موفق در شوخینویسی، ناکام در قصهپردازی
- «شادروان»؛ یک فیلم قابل احترام
- روز دوم: تداومِ بومی کردنِ ژانرها/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- معرفی یک کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد