تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۰۶ - ۱۸:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 59067

یکی از مصاحبه های جذاب سینمایی امسال که چندان که باید مورد توجه قرار نگرفت، گفت و گوی مجله آزما با زکریا هاشمی کارگردان فیلم سه قاپ و بازیگر فیلم های خشت و آینه و شب قوزی و خداحافظ رفیق و… بود.
به گزارش سینماسینما این گفت و گو که در شماره فروردین آزما چاپ شده بود، به ویژه برای کسانی که به تاریخ سینمای ایران علاقه مندند، نکاتی خواندنی دارد که به عنوان نمونه خاطره اش را از ماجرای فیلمساز شدن علی حاتمی اینجا می آوریم.

«آقای دکتر جلال ستاری او [علی حاتمی] را آورد پیش من. ایشان گفت: «می تواند و بچه با استعدادی است و می تواند قصه هم بنویسد.» گفتم: «چشم.» حاتمی با من بود و یک روز به من گفت: «آقای هاشمی، بیا این هفته را مریض بشو.» منظورش این بود که « تو نیا کار کن. بگذار من بروم فیلم بگیرم.» گفتم: «باشد.»… حاتمی رفت و چهار- پنج حلقه فیلم صدفوتی را خراب کرد! راحت! خوب، دست من بود دیگر! من باید گذشت می کردم. اما آن فیلم خودمانیم، دیگر فیلم نبود! رفتیم و یک جور سرهم بندی کردیم. اما بعد از آن راه افتاد. ترسش ریخت و راه افتاد. بعد از آن حاتمی از تلویزیون بیرون آمد و و فیلم های تبلیغاتی ساخت. اتفاقاً من و یکی از دوستانم استودیویی به نام «ایماژفیلم» باز کردیم که حاتمی در آن جا کار می کرد. بعد از آن رفت و «حسن کچل» را برای علی عباسی ساخت و دیگر کارگردان شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها