تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۳:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45149

جعفر پناهیجعفر پناهی پستی در اینستاگرامش منتشر کرده و خبر از این داده که او طبق رای منتقدان متاکریتیک جز سه کارگردان برتر ۲۵ سال اخیر قرار گرفته است.

به گزارش سینماسینما، در متن این پست آمده:

کارگردانان برتر بیست و پنج سال گذشته به رای منتقدان.
با بررسی امتیازهای منتقدین ، وبسایت معتبر نقد متاکریتیک اعلام کرد : ریچارد لینکلیتر ، مایک لی و جعفر پناهی سه کارگردان اول جهان از نظر دریافت نقدهاى مثبت براى آثارشان در بیست و پنج سال گذشته مى باشند و لقب خوش نقدترین کارگردان معاصر را به خود اختصاص داده اند .
با استناد به نظرهای منتقدان، ریچارد لینکلیتر در صدر خوش نقدترین کارگردان های بیست و پنج سال اخیر قرار گرفت. این حقیقت که «پسربچگی» یکی از سه فیلمی بود که در تاریخ توانسته امتیاز کامل صد را از متاکریتیک بگیرد، به شدت به او کمک کرد. دو فیلم دیگر، «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا و «قرمز» ساخته کریستوف کیشلوفسکی هستند.
ریچارد لینکلیتر با امتیاز هشتاد و هشت ممیز پنج ، مایک لی هشتاد و پنج ممیز هفت ، جعفر پناهی با امتیاز هشتادو پنج ممیز پنج ، ژان و پیر داردن و برادران کوئن با هشتاد و پنج ممیز دو و هشتاد و چهار ممیز هفت ، لیست پنج نفر اول را کامل کردند.
هیروکازو کوریدا با ۸۳٫۲، استیون اسپیلبرگ با ۸۲٫۳، مارتین اسکورسیزی با ۸۱٫۷، پدرو آلمادوار با ۸۱٫۵، ورنر هرتزوگ با ۸۱٫۵، پل توماس اندرسون با ۸۰٫۸، میشل هانکه با ۸۰٫۵، کلینت ایستوود با ۸۰٫۳، استیون سودربرگ با ۸۰٫۳ و الیویر آسایاس با ۸۰ در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
همچنین در این لیست صد نفره، نام پیتر جکسون، دیوید او. راسل، اسپایک لی، کوئنتین تارانتینو، ژانگ ییمو، ریدلی اسکات، کریستوفر نولان، وس اندرسون، گیرمو دل تورو، انگ لی، دنی بویل و دیوید فینچر هم به چشم می خورد. در این رده بندى ، تنها کارگردان هایی که شش فیلم یا بیشتر ساخته اند در لیست لحاظ شده اند. شش فیلم امتیاز بالای هر کارگردان از سال ۱۹۹۲ به بعد انتخاب شدند و امتیاز متوسط آن ها، به عنوان امتیاز کارگردان در نظر گرفته شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها