تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۱۳:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 10305

پیش‌تر در خبرهای مرتبط با سی‌و چهارمین جشنواره فیلم فجر، محمد حیدری، دبیر این دوره از جشنواره از راه‌اندازی کاخ مردمی در کنار کاخ اصلی جشنواره خبر داده بود تا عوامل هر فیلم برای نخستین‌بار در کنار مردم در یک محل فیلم را ببینند و نظر مردم را درباره فیلم خود بدانند. در همین ارتباط مجید مظفری، طی حکمی از سوی حیدری به عنوان مدیر کاخ مردمی جشنواره امسال منصوب شد. گفت‌وگویی با مظفری درباره برنامه‌های کاخ مردمی داشتیم که در ادامه می‌آید.

   امسال برای نخستین‌بار پردیس ملت به عنوان کاخ مردمی جشنواره در نظر گرفته شده است و شما مدیر آن هستید. فکر می‌کنید ایجاد چنین مکانی چه اندازه ضرورت دارد و چه برنامه‌ای برای مدیریت کاخ مردمی دارید؟
سیاست جشنواره این بود که جشنواره به اهالی و خانواده سینما تعلق دارد و چه بهتر اینکه میزبان مردم همین هنرمندان باشند. به‌نظر من هم این سیاست صحیح بود. برهمین اساس برای مدیریت کاخ مردمی جشنواره انتخاب شدم. با همفکری دوستان و دیگر مسوولان جشنواره برنامه‌ریزی کرده‌ام تا محیطی آرام برای نمایش فلیم‌ها و پذیرایی از مخاطبان جشنواره ایجاد شود تا تماشاگران بتوانند در سانس‌های مختلف فیلم‌ها، هنرمندان و عوامل هر فیلم را در یک فضای صمیمانه و با آرایشی هنرمندانه ببینند.
  علاوه بر این فضای دیدار با عوامل و نمایش فیلم‌ها چه برنامه‌های دیگری در کاخ مردمی جشنواره در نظر گرفته‌اید؟
در کاخ مردمی جشنواره مردم از نزدیک با هنرمندان برخورد دارند و فرش قرمزی هم برای حضور هنرمندان در نظر گرفته‌ایم، اما نه به این دلیل که بخواهیم هنرمندان را از مردم جدا کنیم؛ بلکه فضایی را به‌واسطه فرش قرمز در نظر گرفته‌ایم تا هنرمندان به راحتی بتوانند در جمع مردم حضور داشته باشند و تماشاگران هم بتوانند به راحتی با هنرمندان خود صحبت کنند و عکس بگیرند. همچنین محیطی در نظر گرفته شده تا کارگردان و تهیه‌کننده هر فیلم بتوانند پیش از نمایش هر فیلم درباره آن صحبت کنند و همین‌طور اگر مردم سوالی داشته باشند می‌توانند مطرح کنند. از سوی دیگر هر شب یک هنرمند ویژه نیز در سالن حضور دارد تا مردم بتوانند با او گفت‌وگو کنند. فضایی که برای این دیدارها در نظر گرفته شده است سالنی با گنجایش هزار نفر، البته به صورت ایستاده، همراه با پذیرایی از تماشاگران است.
باتوجه به اینکه پیش‌فروش بلیت‌های کاخ مردمی به اتمام رسیده آیا امکان دیدار با هنرمندان و سینماگران برای افرادی که بلیت نمایش فیلم‌ها را در دست ندارند، در کاخ مردمی وجود دارد؟
از آنجا که پیش‌فروش بلیت‌های بخش کاخ مردمی جشنواره به اتمام رسیده است تنها افرادی که بلیت کاخ مردمی را دارند می‌توانند در برنامه‌های دیدار با سینماگران و هنرمندان حضور داشته باشند.
ارزیابی شما از جشنواره پیش‌رو  و کاخ مردمی جشنواره چیست؟
پیش‌بینی می‌کنم جشنواره امسال با آرامش و به خوبی سپری شود و این دوره با نگاهی نو بتواند ارتباط خوبی میان هنرمندان، عوامل فیلم‌ها و مخاطبان برقرار کند. در کاخ مردمی همراهی مردم برای ورود و خروج به موقع، صبوری در هنگام خروج از سالن‌ها و پارکینگ‌ خیلی مهم است و امیدوارم شاهد این همکاری باشیم. همچنین برای دسترسی راحت‌تر مردم به پارکینگ ون‌هایی در نظر گرفته شده است که افراد را جابه‌جا می‌کند.
آیا فکر می‌کنید کاخ مردمی در دوره‌های بعدی هم ادامه داشته باشد؟
امیدوارم کاخ مردمی جشنواره در دوره‌های بعدی هم ادامه داشته باشد. البته کمک مردم در این زمینه خیلی موثر است. اینکه مخاطبان سر ساعت و با آرامش بیایند تا مشکلی در نمایش فیلم‌ها ایجاد نشود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها