بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» گفت: مردم برای آمدن به سینما به دنبال روایت یک قصه خوب و روان در آثار هستند.
به گزارش سینماسینما، محسن کیایی بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» درمورد بازی در این اثر گفت: فیلمنامه «لونه زنبور» را خودم نوشتم و بعد از دیدن فیلم فکر میکنم به آنچه که در ذهن من بود، رسیدهایم؛ البته به دلیل مدت طولانی فیلمبرداری، در تدوین نهایی کمی از مدت زمان فیلم کوتاه شده است، اما این مسئله هیچ لطمهای به اصل فیلم نزده و روند فیلم را در ابتدای قصه کمی برای مخاطبان سرعت بخشیده است.
کیایی در مورد همکاری خود با برزو نیکنژاد گفت: من و برزو نیکنژاد از مدتها قبل با هم قرار گذاشته بودیم که یک فیلم با هم کار کنیم. وقتی فیلمنامه «لونه زنبور» را نوشتم، پیشنهاد آن را به نیکنژاد دادم که او هم قبول کرد و این اثر تولید شد.
وی درخصوص کارگردانی نیک نژاد اظهار کرد: برزو نیکنژاد جزو کارگردانهایی است که سینمای کمدی را به خوبی میشناسد. ما کارگردانهایی که کمدی را به خوبی بشناسند کم داریم و کمتر فیلمسازانی هستند که با شناخت کامل از سینمای کمدی در این ژانر به درستی کار کنند. نیکنژاد جزو کارگردانهایی است که هم فیلم و هم سریال کمدی پر مخاطب داشته و آثار او همیشه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
کیایی درمورد اهمیت اکران نوروزی عنوان کرد: اکران نوروزی همیشه یکی از بهترین زمان ها برای فروش فیلم و همچنین زمان آزاد مردم برای دیدن فیلم های سینمایی است که خوشبختانه این زمان به فیلم سینمایی «لونه زنبور» اختصاص یافت. امیدوارم که مردم و مخاطبان خوب سینما نیز این فیلم را حمایت کنند تا موجب شود سرمایهگذاران این فیلم باز هم ترغیب به ساخت فیلمهای بعدی شوند.
کیایی ادامه داد: مردم ما در نوروز به دنبال فضای شاد و مفرح هستند و فیلم «لونه زنبور» میتواند به ایجاد این فضا برای خانوادهها کمک کند. تمام تلاش من و دیگر بازیگران و عوامل فیلم این بود که فیلمی ساخته شود که مخاطب بتواند با دیدن آن لذت ببرد و از طرفی یک کمدی ضعیف هم نباشد. حالا اینکه تا چه حد توانسته باشیم به این مهم دست پیدا کنیم را مخاطبان با حضور و استقبال از فیلم پاسخ خواهند گفت.
وی در ادامه بیان کرد: این فیلم قصهای را روایت میکند و موقعیتهای خنده و طنز بسیار زیادی دارد، اما به دنبال این نیست که با هر چیزی بخواهد تماشاگر را به خنده وادار کند. موقعیتهایی که در طول قصه ایجاد شده، باعث خنده مخاطبان میشود و مردم وقتی فیلم را ببینند، متوجه خواهند شد که ما سعی کردیم استانداردها را در سطح خودمان رعایت کنیم.
کیایی درمورد استقبال مردم از فیلم های سینمایی اظهار داشت: همانطور که میدانیم استقبال از فیلمها در اکران هیچ ربطی به کیفیت آنها ندارد و بستگی به این موضوع دارد که فیلمها در چه زمانی و با چند سالن اکران شوند. اگر شرایط متعادلی برای همه فیلمها وجود داشته باشد، میتوان در مورد رقابت و رکورد فروش صحبت کرد. برخی سینماداران سانسها را طوری تنظیم می کنند که فیلمهایی که خودشان سرمایهگذار آن هستند، بیشتر بفروشد. شرایط مساوی و برابری برای اکران وجود ندارد.
کیایی در ادامه به اهمیت فیلمنامه در آثار سینمایی عنوان کرد: درگذشته فیلمنامه چندان مهم نبود و اصولا اهمیت خاصی نمی دادند، اما امروزه فیلمنامه مهم ترین رکن یک اثر است که نویسنده یک سال برای نوشتن آن وقت می گذارد. بازیگرسالاری دیگر رنگی در سینما ندارد و کار سینما یک کار تیمی است. باید همه چارچوب ها به درستی در کنار هم قرار گیرند که اصلی ترین پایه آن فیلمنامه و داستان فیلم است و مردم به خاطر قصه خوب به سینما می روند.
وی همچنین به کمبود سالن های سینما اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل اصلی نبود سالن های سینما است و پردیس هایی که اضافه شده تا حدودی توانسته موفق عمل کند، اما این ها برای سینمای ایران کم است و جوابگوی این همه تولیدات نیست. اگر مدیریت صحیحی نباشد، برخی فیلم ها پشت در اکران می مانند و خسارت هنگفتی به تهیه کننده و صاحب اثر خواهد زد که جبران پذیر نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- پوستر «نگهبان شب» رونمایی شد
- تصویری از انسانیت/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- «نگهبان شب» در مراحل فنی/ عکسهای جدید از فیلم میرکریمی منتشر شد
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- فیلم «مطرب» پرفروشترین فیلم تمام دورانها سینمای ایران شد
- فیلمبرداری «نگهبان شب» تا اطلاع ثانوی متوقف شد
- سکانس طلایی از مجموعه «همگناه» به بهانه نمایش مستند «۱۷۴ روز با همگناه»/ پدرسالار مدرن
- نگاهی به تفاوتهای «همگناه» و «دل»/ عشق، تجمل و سریالهای ترکی
- فیلم/ باران کوثری و محسن کیایی در نخستین تیزر «آستیگمات»
- زمان اکران «آستیگمات» مشخص شد
- اولین عکس محسن کیایی در «دینامیت»
- «محسن کیایی» به جرگه مجریان پیوست
- صدور پروانه نمایش «آستیگمات» بعد از شش ماه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
آخرین ها
- فوت کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا و سزار/ لوران کانته درگذشت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»