تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۲۲:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 66845

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی معتقد است حال امروز سینمایمان خوب نیست و تولیدات ارزشی نیز در حوزه سینما از نظر کمیت و کیفیت رضایت بخش نیست.

به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان در مراسم تجلیل از هنرمندان عرصه ایثار و مقاومت که به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح عصر امروز یکم مهرماه در حوزه هنری برپا شد در سخنانی با اشاره به تولیدات فاخر و ارزشی در حوزه دفاع مقدس گفت: من از سال های دهه ۶۰ افتخار داشتم که با شهید آوینی در جبهه ها به مستندسازی عرصه دفاع مقدس مشغول باشم و تا عملیات چزابه این توفیق را داشتم که همراه او باشم و بخشی از ایثارگری ها و رشادت ها را تصویربرداری کنیم. امروز بیش از ۳۵ سال از آن روزها می گذرد و شاید اگر آن روزها می خواستیم آینده نگر باشیم، انتظارمان از جایی که امروز سینمایمان در آن ایستاده چیز دیگر و توقعمان بسیار بیشتر می بود.

وی ادامه داد: سینمای ما قدرتمند است و می تواند قدرتمندتر از این عمل کند، اما حال امروز سینمای ما حالی نیست که همه دنبال آن بودیم. در واقع این سینما ایده آل و مطلوب ما نیست. تعداد کمی فیلم ارزشی با قدرت تولید می شود و این خطر بزرگی است. ما سال قبل تلاش کردیم و ۵ الی ۶ فیلم در حوزه دفاع مقدس تولید شد و امسال نیز بیش از این تعداد تولید نمی شود.

رییس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه ما امروز با رشد نزولی در کمیت و کیفیت تولیدات فاخر و ارزشی رو به رو هستیم، بیان کرد: این سال ها جبهه حق دوباره خود را نشان داد و این دستمایه جدی برای سینمای ماست که بخواهد در این عرصه ادای دینی بکند. این لطف الهی بود که درهای جدیدی در حوزه ایثار باز شده و وظیفه هنرمندان است که این راه را دنبال کنند.

حیدریان با بیان اینکه در سازمان سینمایی هم کم کاری شده است، گفت: در دنیای امروز باید با زبان تصویر با جوانان صحبت کرد. میلیاردها تصویر در سال در فضای مجازی تولید می شود ولی ما چه سهمی در این تولیدات داریم؟ تا سه سال آینده ۸۵ درصد دنیا را فضای مجازی می گیرد و سهم ما و ضریب نفوذ ما در تولید این تصاویر ۱۶ درصد است و اینکه ۱۶ درصد با چه کیفیتی تولید می شود خود بحث دیگری است. ما سهمی در این عرصه نداریم و باید سهم خود را در این تولیدات بیشتر کنیم. در حوزه ارزش ها موظف هستیم به مهارت بیشتر دست پیدا کنیم چراکه اثر ارزشی نباید با کیفیت پایین تولید شود.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها