تهیهکننده فیلم سینمایی «دارکوب» در نشست نقد و بررسی این فیلم تاکید کرد شهرداری تهران هیچ نقشی در ساخت این فیلم نداشته است.
به گزارش سینماسینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم «دارکوب» با حضور بهروز شعیبی؛ کارگردان، سید محمود رضوی؛ تهیهکننده، آزیتا ایرایی؛ نویسنده، بهزاد عبدی؛ آهنگساز، علیرضا برازنده؛ مدیر فیلمبرداری، فرامرز هوتهم؛ تدوینگر، آیدین ظریف؛ طراح صحنه و لباس، کامران حجازی؛ مدیر تولید، سارا بهرامی، مهناز افشار، امین حیایی، نگار عابدی؛ بازیگران با اجرای محمود گبرلو امشب بیستم بهمنماه در پردیس سینما گالری پردیس برگزار شد.
در ابتدای نشست گبرلو درگذشت فریده صابری از بازیگران پیشکسوت تاتر و سینما را به خانواده ایشان و اهالی سینما تسلیت گفت.
شعیبی درباره ساخت «دارکوب» توضیح داد: از گروه خوب دارکوب که ماهها کار کردند سپاسگزارم. پیش تولید و نگارش این فیلم بسیار زمان برد و یکی از سختترین کارهایی بود که تاکنون ساختهام.
بهزاد عبدی گفت: معمولا کارهایی که من انجام میدهم همراه با ارکستر است و تجربه جدیدی بود. من در این کار فضاهایی که در ذهنم میشنیدم؛ ساختم. از اولین لحظهای که قصه کامل نشده بود، آقای شعیبی با من صحبت کردند و به دنبال سوژههای جدید بودند. کار حدود ۱۵ دقیقه موسیقی اورجینال داشت. درباره تیتراژ فیلم هم باید بگویم نگاه شخصیت زن فیلم به شکلی است که اگر این بچه کنار من بود، این آهنگ را میخواند و من با همکاری چهار بچه این تیتراژ را کار کردم.
رضوی با بیان این مطلب که سعی کردیم یک فیلم استاندارد، اجتماعی و امیدبخش بسازیم، افزود: ما همه سعیمان را کردیم و تیمی حرفهای را دور هم جمع کردیم که گیشه موفقی نیز داشته باشیم.
آزیتا ایرایی نویسنده «دارکوب» بیان داشت: این متن را من به همراه آقای ترابنژاد نوشتم و اولین تجربه من با آقای شعیبی و چهارمین همکاریام با آقای رضوی بود. نگارش این فیلم بسیار دشوار بود.
سارا بهرامی درباره همکاری در این فیلم و نقش متفاوتاش و اینکه آیا این نقش مکمل است یا اول، توضیح داد: همکاری من با آقای شعیبی در این کار یکی از بزرگترین شانسهای من و لطف خدا بود. چیزی که برای من اهمیت دارد، این است که همه تلاشم را برای نقشی که دیگر اجرا نمیکنم انجام دادم. اجازه بدهید داوریها را ببینیم که چه اتفاقی میافتد و مهم این است که بیشتر به کیفیت بازی توجه کنیم.
علیرضا برازنده در پاسخ به سئوالی درباره فیلمبرداری دوربین روی دست و لرزشهای ابتدای فیلم گفت: طی جلساتی که با آقای شعیبی داشتیم ایشان به دلیل نوع پرداختی که برای فیلم درنظر گرفته بودند میخواست دوربین سیالی داشته باشیم. ما کل فیلم را با دوربین روی دست گرفتیم و سکانسهای ملتهب را با لرزههای بیشتری فیلمبرداری کردیم. برای تک تک سکانسها حرکات مختلف را در نظر گرفته بودیم.
شعیبی درباره انتقاد به سوژه تکراری فیلم گفت: تمام قصهها و موضوعها بارها ساخته شدهاند و نگران این نیستم که ایده اصلی تکراری باشد. در سالهای اخیر شاهد فیلمهای خوبی هستیم که با پرداختهای متفاوت موفق عمل کردهاند. ما این کار را با پرداخت خودمان کار کردیم.
شعیبی در پاسخ به این انتقاد که این فیلم نوعی پس رفت برای شماست گفت: من هیچ ادعایی ندارم که هر فیلمی قرار است پیشرفت باشد.. من تلاش خودم را میکنم که تجربه کنم و همین که به من نمیگویید این فیلم شبیه فیلمهای قبلیام است، برای من اهمیت دارد.
رضوی در پاسخ به سئوالی درباره نقش شهرداری در ساخته شدن این فیلم توضیح داد: شهرداری در این فیلم نقشی نداشته است و ما براساس نیاز فیلمنامه، لوکیشنهایی را انتخاب کردیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- بهروز شعیبی: قهرمان زن به قصه عمق میبخشد/ فیلمسازی برای توجه بهتر به روابط انسانی
- تضاد معنایی و ساختاری/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- پر زرق و برق/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- آنچه اصل است، عشق است/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- اکران «بدون قرار قبلی» در بلاروس
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- «بدون قرار قبلی» بهترین فیلم جشنواره مسکو شد
- «بدون قرار قبلی»؛ بیادا و بیآلایش
- کارگردان فیلم «بدون قرار قبلی»: سازمان سینمایی باید مسائل را حل کند نه اینکه خودش هم معترض باشد
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- کارگردان و تهیهکننده «بدون قرار قبلی» مطرح کردند؛ سمپاشی علیه بازیگران/ برای وقوع معجزه در فیلم از ما تعهد گرفتند
- «بدون قرار قبلی» برای کادر درمان اکران میشود
- واکنش غلامرضا موسوی به اظهارات بهروز شعیبی درباره خارج کردن نام پگاه آهنگرانی از لیست نامزدها
- بهروز شعیبی : بدون قرار قبلی در جواب و واکنش به اثر سینمایی دیگری ساخته نشده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
آخرین ها
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش
- مستندی از «حمید سهیلی» در موزه سینما نمایش داده میشود
- انتشار پوستر «آن دو» با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ فیلم کوتاه داستانی
- ادامه اجرای «سهخواهر» در تالار مولوی
- یک واقعگرای بیرحم؛ دل تورو درباره میازاکی چه نوشت؟/ سینماییهای فهرست تایم ۲۰۲۴
- راهیابی ۳ فیلم کانون به جشنواره بینالمللی کودکان لکنوی هند
- تمدید فراخوان دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات
- فراخوان تأمینکنندگان گوشی همراه
- «هیس» در فستیوال «روسکایا کلاسیکا» روی صحنه میرود
- کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهوارهای
- «گالیله» با ۳ اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام