تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۱:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86612

رونمایی از فیلم جدید «لارس فن تریه» در جشنواره فیلم کن با واکنش‌های ضد و نقیضی همراه شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر،‌ «خانه‌ای که جک ساخت» فیلم جدید «لارس فن تریه» کارگردان جنجال ساز دانمارکی است که امسال به عنوان یکی از فیلم‌های غیررقابتی در هفتادویکمین جشنواره فیلم کن به روی پرده رفت اما تعدادی از تماشاگران سالن نمایش این فیلم را به سبب صحنه‌های بسیار خشن، مشمئزکننده و شکنجه‌آور ترک کردند تا تجربه بازگشت به کن برای این کارگردان دانمارکی پس از هفت سال چندان دلچسب نباشد.

این کارگردان ۶۱ ساله که در سال ۲۰۰۰ با فیلم «رقصنده در تاریکی» برنده نخل طلای کن شده و در سال ۱۹۹۸ نیز با «شکستن امواج» جایزه بزرگ هیئت داوران را از آن خود کرده است، در سال ۲۰۱۱ و در جریان نشست خبری فیلم «مالیخولیا» گفت: “من فهمیدم که واقعاً یک نازی هستم. خانواده من آلمانی بودند و این برای من لذت بخش است. چه می‌توانم بگویم؟ من هیتلر را درک می‌کنم و  با او کمی همدردی می‌کنم”.

اظهارت «فن تریه» با واکنش رئیس وقت جشنواره کن روبه رو شد که با صدور بیانیه‌ای وی را «عنصر نامطلوب کن» خواند و  از جشنواره اخراج کرد.

با این وجود ترک سالن نمایش فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» در کاخ جشنواره کن و غرولندکردن برخی از تماشاچیان در حین نمایش، این فیلم در انتها با شش دقیقه تشویق ایستاده همراه شد تا ساخته «فن تریه» با واکنش‌های کاملا متفاوتی در کن مواجه شده‌ باشد.

یکی از مخاطبان این فیلم در پست‌های توئیتری خود عنوان کرد که تماشای صحنه شلیک به کودکان و کشتن آنها هنر و سرگرمی نیست. مخاطبی دیگر با شرم‌آور، متظاهر، تهوع‌آور و شکنجه‌آمیز خواندن این فیلم گفت که اصلا نباید چنین فیلمی ساخته می‌شد.

داستان فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» درباره یک قاتل سریالی با بازی «مت دیلون» است که کشتن دیگر را نوعی اثر هنری پیچیده میبیند. این فیلم به داستان زندگی این قاتل سریالی در یک برهه زمانی ۱۲ ساله می‌پردازد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها