تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۲:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 90145

مدیر شرکت پخش «هدایت فیلم» تعیین بودجه بندی فیلم ها را تحت تأثیر افزایش قیمت دلار می داند و این باعث افزایش دستمزدهای عوامل خصوصاً بازیگران شده است.
به گزارش سینماسینما ،تهیه کننده فیلم «صد سال به این سال ها» در این باره به بانی فیلم گفت: بودجه بندی فیلم ها تحت تأثیر افزایش دلار قرار گرفته و باعث افزایش دستمزدها شده است. به همین خاطر بسیاری از تهیه کنندگان نمی توانند، کار کنند. قیمت تمام شده دستمزدها از ۱۲۰۰ به ۱۵۰۰ رسید، ۱۵۰۰ به ۲۰۰۰ تومان رسید، ۲۰۰۰ به ۳۰۰۰ تومان رسید، آن هم مثلاً در یک فیلم ساده و معمولی، اما در فیلم های بزرگ خیلی مشکل است که دوستان بتوانند سراغ آن کارها بروند. اگر علت آن را بررسی کنیم به مسائلی چون میزان نقدینگی، پول و افزایش قیمت می رسیم که بر بودجه بندی فیلم اثر منفی گذاشته است. هر چند بگوییم ربطی ندارد، اما در هر حال روی بازیگران، فیلمبرداران و کارگردانان اثر می گذارد و آنان دستمزدشان را افزایش داده اند. فکر می کنم کمی سخت شده و باید انجمن جامعه صنفی تهیه کنندگان این موضوع را حل کند و بعد از آن دولت وارد عمل شود.
تهیه کننده فیلم «سربازهای جمعه» درباره چگونگی مدیریت منطقی افزایش دستمزد عوامل و خصوصاً بازیگران افزود: باید انجمن صنفی تهیه کنندگان روی این قضیه بررسی کند و اعلام کند این موضوعات ارتباطی به قیمت تمام شده ندارد و افزایش قیمت دلار نباید روی ساخت فیلم تأثیر بگذارد. مثلاً خانم بازیگری که با من کار می کرد،در دوره ای ۱۵ میلیون تومان می گرفت،چندی بعد دستمزدش را ناگهان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داد و طولی نکشید که به رقم های ۱۵۰ و ۲۵۰ میلیون تومان هم رسید و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. بنابراین تهیه کنندگان باید نسبت به این دستمزدها حساس شوند؛ البته ناگفته نماند سرمایه ای که متعلق به تهیه کننده بخش خصوصی نیست، این دست ماجراها را هم به دنبال دارد.
تهیه کننده فیلم «مکس» در پایان درباره اینکه اگر در آینده شاهد کاهش قیمت دلار باشیم،این مسئله بر جریان مالی فیلمسازی ه مموثر خواهد بود یا خیر خاطرنشان کرد: شاید فیلمسازی رونق بگیرد، ولی جالب اینجاست قیمت های دست اندرکاران و عوامل سینما وقتی بالا می رود،دیگر پایین نمی آید؛حتی اگر نرخ دلار کاهش پیدا کند. این ماجرا خیلی عجیب و غریب است. متأسفانه مشکلات زیادی در این باره وجود دارد که ما تهیه کنندگان با آن مواجه هستیم. در این قضیه باید انجمن صنفی تهیه کنندگان با قدرت عمل کند و تهیه کنندگان از روند پرداخت دستمزدهای مصوب و منطقی تبعیت کنند.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها