تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۰:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 101014

 

سخنگوی انجمن شرکت‌ها و تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران می‌گوید: صدور مجوز ساخت برای ۹ سریال در شبکه نمایش خانگی به‌صورت همزمان اشتباه است.

به گزارش سینماسینما ،مرتضی شایسته (سخنگوی انجمن شرکت‌ها و تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران) با اشاره به  آخرین نشست هیات مدیره انجمن شرکت‌ها و تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران که شب گذشته برگزار شد، به خبرنگار ایلنا گفت: هیات مدیره انجمن در آخرین نشست خود که با حضور اعضا تشکیل شد، نسبت به صدور مجوز ساخت ۹ سریال نمایش خانگی واکنش نشان داد و چنین رفتاری را، اقدامی غیرمسئولانه خواند چرا که نه بازار کشش این تعداد سریال را دارد و نه شرایط تولید و ازجمله نیروی انسانی جلوی دوربین و پشت دوربین و تجهیزات سینمایی چنین اجازه‌ای را فراهم می‌کند.

وی افزود: هیات مدیره انجمن مستقل بر این باور است که چنین حرکاتی در کنار ورود احتمالی پول‌های مشکوک قطعاً به زیان سینمای ایران خواهد بود. هیات مدیره انجمن امیدوار است که  حسین انتظامی؛ معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را مورد کارشناسی جدی قرار دهد. بخصوص که چنین فرایندی حتی به شبکه نمایش خانگی نیز لطمه جدی وارد و ارائه این تعداد مجوز به گمان ما غیرکارشناسانه بوده است.

سخنگوی انجمن در ادامه افزود: در نشست هیات مدیره انجمن، آقای سیدمحمود رضوی (نایب رییس شورای صنفی نمایش) گزارشی از وضعیت و شرایط اکران فیلم‌ها ارائه کرد. ایشان نقطه ضعف‌ها و قوت‌های شورای صنفی (کارگروه اکران) و مشکلات آیین‌نامه‌ای آن را برشمرد.

شایسه با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد در زمینه اکران فیلم‌های سینمایی و آیین‌نامه اکران پیشنهادات هیات مدیره انجمن جمع‌بندی و سپس برای تصحیح  آیین‌نامه ارائه شود، افزود: در همین جلسه از کارگروه اکران که در پی درخواست انجمن با نمایش پیش از موعد فیلم‌ها مخالفت کرده بود، تشکر شد.

سخنگوی انجمن سپس به بحث نگرانی هیات مدیره از عدم نظارت دقیق بر ویدئو درخواستی یا V.O.D پرداخت و گفت: در ابتدای تشکیل و راه‌اندازی شبکه ویدئو درخواستی (V.O.D)، هیات مدیره‌ای که دو نماینده از شورایعالی در آن عضویت داشتند، برای نظارت و  برنامه‌ریزی تشکیل شد.

وی ادامه داد: نمایندگان صنفی به‌طور فعال در این شورای مدیریتی حضور داشتند و اقدامات قابل توجهی هم ارائه کردند. اما به تدریج این شورا رنگ باخت و عملاً به نظر می‌رسد برخی از شرکت‌های فعال این صنف نیز متضرر و غیرفعال شده‌اند. در این زمینه انجمن مستقل انتظار دارد از سوی موسسه رسانه‌های تصویری اطلاعات لازم و کافی در اختیار تهیه‌کنندگان سینمای ایران قرار گیرد.

مرتضی شایسته افزود: هیات مدیره انجمن از معاون سینمایی که در توئیتی بر ادامه شفاف‌سازی تاکید داشت، تشکر کرد و از ایشان خواست که این شفاف‌سازی به بخش مالی منحصر نشود و در همه ابعاد و ازجمله شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و صدور آیین‌نامه‌های اجرایی که با فعالان سینمایی سرکار پیدا می‌کند، گسترش یابد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها