تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۱۴:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68230

 پرویز فلاحی‌پور که در سریال «شب دهم» نقش یاور را بازی کرده بود، می‌گوید در ایفای این شخصیت کپی نکرده است و شخصیت‌پردازی کامل فیلمنامه نیز به بازی بهتر او کمک زیادی کرده است.

به گزارش سینماسینما، سریال «شب دهم» ساخته حسن فتحی یکی از به یادماندنی‌ترین آثاری بود که در رابطه با محرم در تلویزیون ساخته شد و با وجود اینکه ۱۶ سال از پخش آن می‌گذرد، هنوز هم برای عده‌ای از مخاطبان تازگی دارد.

امسال هم با فرا رسیدن محرم، شبکه آی‌فیلم اقدام به بازپخش این مجموعه تلویزیونی کرده است. یکی از شخصیت‌های محبوب این سریال، کاراکتری به نام یاور با بازی پرویز فلاحی‌پور بود که تا قسمت آخر مخاطبان را با خود همراه کرد.

فلاحی‌پور سابقه همکاری‌های زیادی را با حسن فتحی دارد؛ او این روزها در آخرین ساخته فتحی نیز مشغول نقش‌آفرینی است و شخصیت نصرت را در سریال «شهرزاد» جلوی دوربین برده است. به مناسبت بازپخش سریال «شب دهم» گپی کوتاه با این بازیگر داشته‌ایم.

این بازیگر درباره علت پرطرفدار شدن شخصیت یاور و علاقه مردم به او در زمان پخش سریال «شب دهم» می‌گوید: «شخصیت یاور به نوعی جزو کلاه مخملی‌ها به حساب می‌آمد و همین مسئله باعث شد مردم به تماشای این سریال علاقه نشان دهند. یکی دیگر از دلایل ماندگار و محبوب شدن این شخصیت، شخصیت‌پردازی درست و دقیق او در فیلمنامه بود که من بازیگر را برای هر چه بهتر ایفا کردن این نقش ترغیب می‌کرد. تمام نکات ریز و جزئی این شخصیت با دقت تمام در فیلمنامه آمده بود و من نیز در طول کار با تعاملاتی که با آقای فتحی داشتیم سعی کردم این شخصیت را به بهترین نحو به تصویر بکشم.»

فلاحی‌پور همچنین می‌افزاید: «پیش از انقلاب نیز بازیگرانی بودند که شخصیت‌های اینچنینی را جلوی دوربین برده بودند اما من به عنوان بازیگر این نقش، تمام تلاشم را کردم که بدون هیچ الگو گرفتنی، شخصیت یاور را ایفا کنم و خوشبختانه از همان ابتدا نظر آقای فتحی نسبت به بازی من در این نقش جلب شد.»

بازیگر سریال «روشن‌تر از خاموشی» در پایان درباره رمز ماندگاری و محبوبیت سریال «شب دهم» در میان مردم یادآور می‌شود: «تازگی قصه و نوع پرداخت به آن از زاویه‌ای متفاوت که بعد از انقلاب به آن پرداخته نشده بود، مخاطب آن زمان را با سریالی جدید رو به‌رو کرد. از طرف دیگر دیالوگ‌های این سریال نیز به زیبایی نوشته شده بودند و همین قضیه نیز بسیاری را به تماشای این سریال ترغیب می‌کرد. از طرف دیگر مردم ما با ارادات خاصی به چنین موضوعات مذهبی دارند و وقتی کاری درباره امام حسین (ع) باشد، اشتیاق‌شان برای تماشای داستان و قصه سریالی که با درام نیز تلفیق شده است، بیشتر می‌شود. این اتفاق درباره «شب دهم» هم افتاد و به همین دلیل ماندگار شد.»

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها