مخاطب فوتبالدوست فراموش نمیکند زمانی که مزدک بازی فوتبال میان تیمهای ملی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل را گزارش میکرد که با گل قوچاننژاد باعث صعود ایران به جام جهانی شد؛ چقدر هیجانهای گزارشگریاش با ثبات و هوشمندانه بود نکتهای که این روزها درباره گزارشگرهای ایرانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بسیار در موردش صحبت میکنند. مثلاً عادل فردوسیپور که از موضع ضعف بازی ایران و مراکش را گزارش میکرد و در زمان پیروزی از خودش بیخود شد حتی در استودیوی برنامه ۲۰۱۸ که رفتارش، کارشناسان برنامه را شگفتزده کرده بود. یا پیمان یوسفی که قدری کسلکننده گزارش میکرد و انگار از جذابیتها و هیجان بازی ایران و پرتغال جا مانده بود. اما مزدک میرزایی واقعاً جایش این روزها خالی است؛ مردی که ادبیات گزارشیاش نوستالوژی روزگاری است که مسابقه میان تیمهای نانت و موناکو برگزار میشد و او به مدت ده دقیقه اولین بار در کنار جواد خیابانی قسمتهایی از این رقابت را گزارش میکرد. پس از آن کم کم به گروه گزارشگران فوتبال شبکه سه سیما پیوست ولی چندی است که خبری از او نیست و مردم صدایش را در جام جهانی روسیه نشنیدهاند. به سراغش رفتیم اما خیلی دلگیر بود و چنین پاسخ خبرنگار فرهنگی تسنیم را داد:
“این روزها دلگیرم اما نمیخواهم با گفتن ناراحتیهایم تشنج رسانهای ایجاد شود. از من میپرسید چرا نیستم؟! چون در شبکه مستند فعالیت دارم؛ شبکه سه بنده را به چشم یک گزارشگر میبینند، چون در آن جمع دوستانی که بیشتر تهیهکنندگی برنامههای ورزشی دارند قرار ندارم. همیشه مسابقات را گزارش کردهام و تهیهکنندگی برنامه را به دوستان دیگر واگذار کردهاند. به همینخاطر ترجیحم بوده که نباشم و در شبکه مستند به عنوان تهیهکننده فعالیت ورزشیام را ادامه بدهم.
از مزدک میرزایی سوال کردیم که در فضای مجازی نبودنش را به اختلاف با عادل فردوسیپور ربط میدهند که او این طور بیان کرد: هیچ اختلافی ندارم اما دعوت نشدم، چون مثل همیشه در شبکه سه گزارشگر بودهام و هستم. حالا انشاالله در ادامه جام… نمیخواهم این روزها از دلگیریهایم بگویم. الان نمیخواهم مردم علاقهمند به فوتبال و دوستانم را آزردهخاطر کنم.
او از تهیهکنندگی مستند “تاریخ نگاری سرخابی” گفت که این روزها در حال تولید است و بعد از پاییز روی آنتن شبکه مستند میرود، اظهار کرد: مستند “تاریخ نگاری سرخابی” دو مجموعه ۱۳ قسمتی است که برای اولین بار مروری موشکافانه بر تاریخچه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارد. ما سعی کردیم در این مستند به سراغ کارشناسان فوتبالی به نام و دوستانی که سهمی در تاریخ این دو باشگاه داشتهاند، برویم تا بتوانیم روایتی صریح از اتفاقات این دو باشگاه داشته باشیم. البته مقطع انقلاب و اتفاقات دهه ۶۰ بیش از همه دورانها برایمان حائز اهمیت بوده و از این جهت دوستان مطبوعاتی فعال آن روزگار بیشتر به ما مساعدت داشتهاند. این کار را حاجنورزی کارگردانی میکند و بنده در مقام تهیهکننده این مستند حضور دارم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- عادل که نباشد علیفر الگو می شود!
- صحبتهای علی فروغی درباره عادل فردوسیپور/ کار فردوسیپور داشت از مدار خارج میشد
- بر سر برنامهای دیگر از عادل فردوسیپور در شبکه ورزش چه آمد؟
- اعتراض شدید نرگس آبیار به عدم صدور مجوز برنامه عادل فردوسیپور/ عادل اعتبار صدا و سیما
- تست گزارشگری عادل فردوسیپور در یک برنامه تلویزیونی + ویدئو
- بازیکن تیم تراکتورسازی تبریز: خیلی از فوتبالیستها دلتنگ عادل هستند
- ضربه فنی!/ «فوتبال برتر» و جای خالی عادل فردوسیپور
- مزدک- عادل؛ یک رابطه وفادارانه /جای خالی این دو صدا، همچنان احساس میشود
- اولین اظهارات مزدک میرزایی پس از مهاجرت
- معاون سیما: مزدک میرزایی سر کار خود برگردد
- در غیاب مزدک و عادل چه کسانی فرصت بیشتری برای گزارش پیدا میکنند؟/تازهواردهای خوششانس
- جهانگیر کوثری: تلویزیون باید دیدش را وسیعتر و عمیقتر کند
- در خواست عجب کیهان: رصد افرادی که ظرفیت «مزدک»شدن دارند!
- واکنش یک مجری تلویزیون به مهاجرت مزدک میرزایی: این اتفاق بعید نبود!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول