تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۱۹:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 48319

مفت آباد، سجاد افشاریانفیلم «مفت آباد» ساخته پژمان تیمورتاش از جمله فیلم‌هایی است که قرار است در اکران نوروزی گروه «هنر تجربه» به نمایش در آید.

به گزارش سینماسینما، در خلاصه داستان این فیلم آمده است:« داستان در یک خانه‌ی مجردی شلوغ می‌گذرد که پنج جوان مجبورند در آن با شرایط سخت زندگی کنند. یکی از آن‌ها معتاد است و در حال ترک اعتیاد. یکی لال است. یکی باید برای امتحانات دانشگاه درس بخواند که دوباره مشروط نشود. یکی خانه‌ی پدری را در زد و بند با پیمانکار از دست داده حالا با پای شکسته خانه نشین شده و دیگری یعنی رسول که در واقع صاحب اصلی خانه‌است یک بی‌خیال تمام عیار است که برای کار به تهران مهاجرت کرده‌. خبر آمدن ناگهانی همسر رسول به تهران وضعیت خانه را از حالت عادی خارج می‌کند…»

پژمان تیمورتاش در نوشتاری درباره‌ی فیلمش نوشت:« می‌شه دوست داشتم که یک فیلم شهری بسازم، فیلمی که خیابان‌ها و کوچه‌های تهران هویت‌اش را شکل بدهند، اگرچه دست و بالم برای رسیدن به این هدف در فیلم اول بسته‌ بود و فیلمی ساختم که حتی یک پلان خارجی ندارد، اما با این وجود فکر می‌کنم مفت‌آباد یک فیلم شهری است، چون هویت داستانی‌اش را از آدم‌هایی می‌گیرد که خصلت‌هایشان برآیندی است از زیستن‌ در این شهر. آدم‌هایی که تا ابد ماجرا برای ساختن و روایت کردن دارند. اسم قبلی این فیلم «پست فطرت‌های محترم» بود. پست‌فطرت‌هایی که تلاش‌شان را می‌کنند تا محترم بمانند و به شیوه‌ی زندگی‌شان عادت کرده‌اند و همین باعث شده که هر فاجعه‌ای برایشان تبدیل شود به امری روزمره.»

لیست عوامل «مفت آباد» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: پژمان تیمورتاش. مدیرفیلمبرداری: سام سلیمانی. صدابردار: شاهین پورداداشی. طراح صحنه: حسین ذوقی. طراح چهره‌پردازی: هلیا رشقی. تدوین: روزبه کلباسی. صداگذار: عرفان ابراهیمی. اصلاح رنگ و نور: فرهاد قدسی. موسیقی: مرتضی پورعلی. مدیرتولید: رضا آزادمنش بازیگران: سجادافشاریان. برزو ارجمند. امین اسفندیار. محمدرضا جمشیدپی. فائزه علوی. دنیا مدنی. احسان بیاتفر. علی میری. ندا میری. امیرحسین مجیدی. تهیه‌کننده و مجری طرح: حنیف سروری.

پژمان تیمورتاش، متولد ۱۳۶۴ شاهرود و نویسنده و فیلمساز است که مجموعه داستان «تهران ۲۸» ۱۳۹۳ نشر پیدایش، رمان «قبل از مردن چشم‌هات رو ببند» ۱۳۹۴ نشر چشمه از آثار ادبی او به شمار می‌روند.

از آثار کوتاه او می‌توان به فیلم کوتاه «اکبر میلیون دلاری» در سال ۱۳۸۵ و مستند «استوک‌ها پاره، ساق‌ها شکسته» ۱۳۸۶ اشاره کرد.

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها