تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۳:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89797

در اتفاقی جالب و نادر صحنه گل ایران از ۲ شبکه تلویزیونی سه و ورزش به صورت همزمان پخش شد. این اتفاق باعث شد تا جواد خیابانی همزمان با عادل فردوسی پور لحظات پایانی بازی ایران و مراکش و لحظه به ثبت رسیدن گل ایران را گزارش کند.
طی اتفاقی جالب عادل فردوسی پور و جواد خیابانی به صورت همزمان از تلویزیون گل ایران مقابل مراکش را به صورت زنده گزارش کردند.

به گزارش سینماسینما، بدون شک بازی مقابل مراکش و برتری یوزهای ایرانی با آن گل دقیقه ۹۴ باعث شد یکی دیگر از خاطرات تاریخی در کتاب فوتبال ایران به ثبت برسد.

معمولا گزارش این دسته از بازی های تاریخی هم در ذهن مردم ماندگار می شود؛ همانطور که بعد از ۲۰ سال همچنان گزارش جواد خیابانی روی دیدار ایران و استرالیا در ملبورن برای مردم جذاب است.

با اینکه گزارش بازی برعهده عادل فردوسی پور بود؛ در اتفاقی جالب و نادر صحنه گل ایران از ۲ شبکه تلویزیونی سه و ورزش به صورت همزمان پخش شد. جواد خیابانی هم که اجرای برنامه فصل داغ فوتبال را برعهده دارد، کمی زودتر از پایان بازی ایران و مراکش برنامه خود را آغاز کرد. او به بیندگان شبکه ورزش گفت چند لحظه پایانی بازی را گزارش می کند و سپس با کارشناسان به بحث و تبادل نظر می پردازد.

این اتفاق باعث شد تا جواد خیابانی همزمان با عادل فردوسی پور لحظات پایانی بازی ایران و مراکش و لحظه به ثبت رسیدن گل ایران را گزارش کند.

مقایسه گزارش فردوسی‌پور و خیابانی در صحنه گل به مراکش
اگرچه هر ۲ گزارش در شرایط دراماتیک مسابقه در ذهن فوتبالدوستان ایرانی خواهد ماند؛ اما به نظر فردوسی پور برای پیروزی احتمالی ایران کلماتی آماده کرده بود که آنها را در لحظه شادی به زبان بیاورد. این البته درباره جواد خیابانی رخ نداد؛ اگرچه او هم از کلمه «گل جهانی» استفاده کرد که پیش از این توسط روشن زاده، گزارشگر باسابقه فوتبال ایران در بازی استرالیا و ایران که اولین صعود ایران به جام جهانی ۱۹۷۸ را قطعی کرد، استفاده شده بود.

از روز گذشته نظرات مختلفی درباره این ۲ گزارش وجود داشته و به همین خاطر ما در ادامه به مرور لحظه به لحظه این گزارش عادل فردوسی پور و جواد خیابانی در هنگام به ثمر رسیدن گل دقیقه ۹۴ پرداختیم.

خیابانی:
«ببینیم با این توپ چه خواهد شد! ایران به پرواز درمیاد یا نه؟ احسان حاج صفی…
اروگوئه تو همین دقایق بود، با یه همچین ضربه ای بود که به تیم مصر گل زد. ما هم آرزو می کنیم بچه ها اینجا بتونند به گل برسن.
از سن پترزبورگ تا تمامی شهرهای ایران. همه منتظریم این توپ وارد دروازه مراکش بشه.
سردار اونجاست. چاکر داور ترکیه ای کاملا ناظر به صحنه است.
سانتر توپ برای ایران. به سمت دروازه. یه ضربه سر…توی دروازه! توی دروازه! گلللل! گللل! مهدی طارمی! عالی میزنن بچه ها…گل برای ایران. توی دروازه…توی دروازه…چه گلی می زنن بچه ها!
یه گل جهانی از بچه های جهانیِ ایران!

توی دروازه…توی دروازه…نتیجه یک بر صفر میشه برای ایران. ۳ امتیاز داریم الان ما…۳ امتیاز داریم ما الان…۳ امتیاز داریم ما!
۳ امتیاز داریم بچه ها…۳ امتیاز داریم ما!

مقایسه گزارش فردوسی‌پور و خیابانی در صحنه گل به مراکش
نگاه کنید صحنه رو…خودشون به خودشون میزنن! روی فشاری که تیم ایران میاره! یار شماره ۲۰ دروازه خودشون رو باز میکنه! چه گلی میزنن به خودشون!
مهدی طارمی فشار آورد، نذاشت تا دروازه بان تیم مراکش فکر بکنه! و بدین ترتیب دروازه رو خودشون باز میکنن تا نتیجه یک بر صفر بشه!
گفتم اروگوئه تو این دقایق با یه همچین شکلی گل زد. ما همچین شکلی گل زدیم.
ایران به پرواز درآمده! دومین برد ایران در تاریخ جام جهانی فوتبال!»

فردوسی پور:
«داور اشاره میکنه همه چیز باید تحت نظر او باشه.
احسااان…سانترش انجام میشه…گللللللللللل! توی دروازه! مهدی طارمی زد یا خودشون زدن؟!
گل برای ایران! دقیقه نود و پنجم…دروازه باز میشه! چقدر کیف کردیم!
جونم آقای عزیز بوهادوز! فکر کنم گل به خودی زد. اولین گل به خودی جام ما رو یک هیچ برنده میکنه! یک بر صفر به نفع تیم ایران.
ببینید این طرفدار رو… کیف کنید! لذتشو ببرید!
کارلوس کی روش رو ملاحظه می کنید. دقیقه نود و پنجم حساب کار یک بر صفر میشه.
مهدی ترابی بود، اونجا!

مقایسه گزارش فردوسی‌پور و خیابانی در صحنه گل به مراکش
با هم ببینیم…سانتر عالی احسان حاج صفی. چقدر خوب و خوشگل زد به خودشون! خیریتی به خدا او بزنه ضربه رو توی دروازه!!!
با هم نگاه می کنیم. یه ضربه سر شیرجه ای و توپی که عزیز بوهادوز درون دروازه خودشون قرار میده!
جونم کی روش! چقدر این تیم خوبه! چقدر این پسرا خوبن! چقدر داریم لذت میبریم ما!»

 

ورزش سه

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها