تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۲:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 90162

غلامرضا موسوی معتقد است: هر افزایش دیگری به بهانه افزایش بهای دلار، افزایشی غیرمنطقی است.
تهیه کننده فیلم «حوالی اتوبان» درباره تأثیر افزایش دلار در تعیین بودجه بندی فیلم ها، به بانی فیلم گفت: به گمانم فقط کالاهایی در سینمای ایران تحت تأثیر افزایش دلار قرار می گیرند که در ارتباط با واردات باشند. بنابراین بیشتر وسایلی مانند ابزارهای فیلمبرداری و چیزهایی شبیه به این تحت تاثیر افزایش قیمت دلار قرار می گیرند. هر افزایش دیگری به بهانه افزایش بهای دلار، افزایشی غیرمنطقی است. در کل فقط بهای چیزهایی می تواند افزایش داشته باشد که وارداتی باشند. وگرنه در داخل قیمت ها براساس یک ُنرم تورم واقعی، قابل افزایش یا کاهش است و ارتباط دادنش با دلار در حقیقت درست نیست و نباید به آن بها داد.
تهیه کننده فیلم «پارک وی» درباره چگونگی مدیریت بر افزایش دستمزد عوامل و خصوصاً بازیگران افزود: فکر نمی کنم دستمزدها براساس افزایش دلار اضافه شده یا باید افزایش داده شوند. قاعدتاً ما در ایران زندگی می کنیم و همه چیز باید براساس ریال باشد. بازیگران چیزی از خارج تولید نمی کنند که بگوییم به این دلیل مجاز هستند قیمت ها را بالا ببرند. افزایش دستمزدها قاعده ای دارد که آن اتفاق می تواند براساس تورم یا مسائل دیگری بیفتد، ولی واقعیت اش هیچ ربطی به افزایش نرخ ارز ندارد. اگر کسی به این بهانه بخواهد دستمزد یا هزینه هایی را بالا ببرد، طبیعتاً کار غیرمعقولی را انجام داده است که به لحاظ اقتصادی سینمای ایران باید با آن برخورد داشته باشد.
تهیه کننده فیلم «چهارشنبه خون بپا می شود» در پایان خاطرنشان کرد: دلیلی ندارد در ایران قیمت دلار را ملاک و معیار زندگی قرار دهیم و خودمان را صرفا به آن منتسب کنیم. کالاهایی با قیمت دلار ارتباط پیدا می کنند که از خارج باید وارد شوند. فکر نمی کنم نه بازیگران و نه کارگردانان و نه تهیه کنندگان ما وارداتی باشند. همچنین هزینه هایی که در داخل برای تولید یک فیلم صورت می گیرد به جز وسایل فیلمبرداری که وارداتی هستند،نباید وابسته به قیمت دلار شوند. بنابراین اگر قیمت ارز بالا یا پایین برود، در حقیقت نباید در قیمت تمام شده محصول اثری داشته باشد. اگر این اثر را بخواهند به کار نسبت دهند، در حقیقت دارند از بالا یا پایین آمدن نرخ ارز سوء استفاده می کنند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها