تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۲۰:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 44322

احسان علیخانیدبیر شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران اعلام کرد احسان علیخانی به این شورا درخواستی برای تهیه‌کنندگی سینما عرضه نکرده است.

به گزارش سینماسینما، در تیتراژ فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» نام احسان علیخانی مجری تلویزیون که بیشتر وی را با برنامه رمضانی «ماه عسل» می‌شناسیم در کنار علی جلیلوند به عنوان تهیه‌کننده آورده شده بود و در نشست خبری علی جلیلوند درباره همکاری مشترک تهیه این فیلم با همراهی احسان علیخانی گفت: با توجه به دغدغه های اجتماعی او و حرف مشترکی که داشتیم با هم در این پروژه همکاری کردیم اما این موضوع را رسانه ای نکردیم.

درباره اینکه آیا احسان علیخانی مجوز تهیه‌کنندگی رسمی دارد از مهرداد فرید دبیر شورایعالی تهیه کنندگان سوال کردیم که وی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که آیا احسان علیخانی به عنوان تهیه کننده از سوی این شورا تایید شده است یا خیر، گفت: شورایعالی تهیه کنندگان هیچگاه تقاضایی از سوی احسان علیخانی برای تهیه کنندگی نداشته است که بخواهد آن را تایید و یا تکذیب کند. احتمالا این مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این فرد صادر شده است.

او ادامه داد: تا آنجا که من می دانم علیخانی تا امروز سابقه تهیه کنندگی در سینما نداشته است و عضو هیچ صنف تهیه کنندگی هم نبوده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما این قول را داده بود که برای صدور مجوز تهیه کنندگی اول، از شورایعالی تهیه کنندگان برای تایید مهارت افراد در این زمینه استعلام کند.

دبیر شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران تاکید کرد: تهیه کنندگی در سینما یک مهارت و دانش است. ما معتقدیم فرد باید سال ها در سینما در مقام مدیر تولید، مدیر تدارکات، کارگردان، دستیار کارگردان زحمت کشیده باشد و با فضای سینما آشنا باشند تا به عنوان تهیه کننده فعالیت خود را آغاز کند و نمی توان ناگهانی یک فرد را به عنوان تهیه کننده به سینما معرفی کرد.

فرید در پایان گفت: گاهی هم فرد مورد نظر به اسپانسرها و منابع مالی دسترسی دارد که با آوردن آنها در پروژه، کارگردان لطف می‌کند و نام او را به عنوان تهیه کننده در تیتراژ فیلم می‌آورد. باز هم تاکید می کنم که هیچ تقاضایی از سوی احسان علیخانی به شورایعالی تهیه کنندگان ارائه نشده است.

احسان علیخانی اولین تجربه تهیه کنندگی خود را با فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پشت سر گذاشته است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها