تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۴:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 53684

شهرام مکری؛داوران بخش فیلم و هنرهای سنتی دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع) معرفی شدند که در میان آنها هنرمندانی چون نگار جواهریان و حمید نعمت الله حضور دارند.

به گزارش سینماسینما، امین مختاری دبیر این رویداد هنری، نگار جواهریان، حمید نعمت الله، شهرام مکری و بهرام توکلی را به عنوان هیات داوران بخش کمیته هنری جشنواره دانشگاهی امام رضا(ع) معرفی کرد.

همچنین در بخش هنرهای سنتی و کاربردی جلیل جوکار، فریدون جوقان، عبدالله محرمی و بهروز زیندشتی آثار بخش نگارگری و خوشنویسی را داوری می کنند و در بخش صنایع دستی نیز داوری آثار بر عهده بهمن آزموده، رسول جلیلی و نجمه جعفری‌راد قرار گرفته است.

معرفی داوران بخش فیلم

نگار جواهریان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، در ۲۲ دی ماه ۱۳۶۱ در تهران متولد شد. او در رشته طراحی صحنه دانشگاه هنر و معماری تحصیل کرده و بازی در فیلم های سینمایی «یه حبه قند»، «ملبورن»، «هیچ»، «طلا و مس» ، «نگار» و … را در کارنامه هنری‌اش دارد. جواهریان همچنین در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم طلا و مس شد.

حمید نعمت‌الله، متولد ۱۳۴۶ در تهران است. او فعالیت سینمایی‌اش را با دستیاری مسعود کیمیایی آغاز و با ساخت بوتیک اولین فیلم سینمایی‌اش را در مقام کارگردان تجربه کرد. وی درسال ۱۳۸۲ سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را برای فیلم بوتیک بدست آورد.

بهرام توکلی، از طراحان و کارگردانان پیشرو ایرانی‌ست. او دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمنامه نویسی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی بیش از ۱۰جایزه مختلف از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم معناگرا برای فیلم «پابرهنه در بهشت» از بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم «اینجا بدون من» از پانزدهمین دوره جشن خانه سینما کسب کرده است.

شهرام مکری متولد ۱۳۵۷ در کرمانشاه و فارغ التحصیل رشته سینما با گرایش کارگردانی است. مکری تاکنون جوایز متعدد ملی و بین‌المللی را برای ساخت چندین فیلم کوتاه و دو فیلم بلند سینمایی به دست آورده است.

معرفی داوران بخش هنرهای سنتی و کاربردی

رسول جلیلی متولد ۵۶ و زاده پیرانشهر است. وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های صنایع دستی و هنرهای اسلامی است. او از اساتید دانشگاه هنر تهران بوده و عضو هیئت مدیره انجمن هنرمندان سفالگر ایران است.

بهمن آزموده که خودآموخته رشته مجسمه‌سازی در گرایش تخصصی چوب است، متولد ۱۳۲۷ و مدرس دانشگاه‌های هنر تهران و الزهرا است.

عبدالله محرمی متولد ۱۳۴۶ تهران است. این هنرمند رشته نگارگری و تذهیب دیپلم افتخار سه دوره جشنواره جوانان در سه سال پی‌درپی از سال ۶۷ تا ۶۹ را دریافت مرده است.

جلیل جوکار که دارای نشان درجه یک هنری در رشته نگارگری از سازمان میراث فرهنگی کل کشور و نشان درجه یک هنری در رشته نگارگری از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است، متولد ۱۳۴۹ و عضو هیئت علمی گروه هنرهای اسلامی دانشگاه هنر اصفهان است.

فریدون فخری جوقان دارای نشان درجه یک هنری در رشته تذهیب از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است. وی متولد ۱۳۴۵ و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه هنرتهران است.

بهروز زیندشتی متولد ۱۳۵۷ و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر تهران در سال ۸۷ است. وی دیپلم افتخار رتبه اول کشوری پنجمین جشنواره باغ بسم الله در بخش خوشنویسی را در کارنامه خود دارد.

نجمه جعفری راد متولد ۶۳ و زاده کرمان است. وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد صنایع دستی بوده و همچنین دارای نشان ملی آثار از معاونت صنایع دستی ایران است.

نمایشگاه آثار منتخب هنری دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا (ع) از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در باغ نگارستان به آدرس میدان بهارستان، انتهای خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمداری برپا خواهد شد و آیین اختتامیه روز ۲۰ اردیبهشت در همین مکان است.

این رویداد فرهنگی هنری به دبیری امین مختاری، توسط ۴ دانشگاه هنری کشور شامل دانشگاه هنر تهران، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه هنر شیراز و با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها