تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۱۱:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 8855
 کاخ جشنوارهمدیر کاخ جشنواره فیلم فجر درباره نحوه پذیرایی و همچنین میزبانی از هنر مندان و اهالی رسانه در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر به ایلنا توضیح داد.

به گزارش سینماسینما، بهروز غریب‌پور که از سوی دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان مدیر کاخ جشنواره معرفی شده است؛ پیرامون برنامه‌های خود برای مدیریت کاخ جشنواره گفت: امسال مانند سال‌های قبل قرار بر این شده  که محل برگزاری اصلی جشنواره فیلم فجر و مراسم اختتامیه و همچنین سالنی که میزبان اهالی رسانه است، برج میلاد باشد.

وی ادامه داد: دبیر جشنواره انتظار دارد کاستی‌های سال گذشته دیگر وجود نداشته باشد و به صورت منظم همه چیز برگزار شود. حیدری از مدت‌ها پیش درباره کاخ جشنواره با من وارد مذاکره شد و جلساتی را برگزار کردیم و بعد از رسیدن توافق برای انجام برنامه‌ها من مدیریت کاخ جشنواره را پذیرفتم.

غریب‌پور ادامه داد: قلب تپنده هر جشنواره‌ای؛ کاخ جشنواره است و کاخ جشنواره نباید هیچ بی‌نظمی یا کاستی‌های فنی داشته باشد زیرا به نوعی نماد برگزاری هر جشنواره‌ای کاخ آن جشنواره است.

وی ادامه داد: آنچه که در رسانه‌ها و عموم مردم دیده می‌شود اخباری است که توسط رسانه‌های حاضر در کاخ جشنواره منتشر می‌شود لذا باید شرایطی فراهم کرد که رسانه‌ها با تسلط و با آرامش و همچنین با بهترین ابزار فنی بتوانند اخبار خود را سریع‌تر منتشر کنند.

مدیر کاخ جشنواره ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بستر لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره و میزبانی خوب از حاضران در کاخ جشنواره فراهم کنیم و آماده کردن این بستر نیازمند هماهنگی‌هایی در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با برج میلاد از یک سو و مدیران جشنواره فیلم فجر از سوی دیگر است.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما ایجاد یک فضای منظم و صمیمی برای اهالی رسانه و سینماگران است.

غریب‌پور در پاسخ به این سوال که آیا برج میلاد از لحاظ امکانات فیزیکی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابلیت این را دارد که به عنوان کاخ یک جشنواره هنری اعم از سینمایی و یا تئا‌تر به صورت متمرکز فعالیت کند و میزبان اهالی هنر باشد، گفت: امکانات بالقوه‌ای در برج میلاد وجود دارد اما هرگونه امکانات بالقوه بدون درنظر گرفتن یک مدیر و مجموعه نیروهایی که با او هماهنگ و در تعامل هستند سودی ندارد و امکانات بالقوه بدون یک مدیریت صحیح پنهان می‌ماند و نمی‌توان از آن استفاده کرد و مدیریت باید امکانات بالقوه را بالفعل کند.

وی ادامه داد: برج میلاد امکانات خوبی همچون یک سالن بزرگ برای برگزاری افتتاحیه و اختتامیه، محل نمایش فیلم‌ها با جمعیت زیاد، سالن‌های جنبی خوب برای برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، فضای پذیرایی و جانبی خوبی دارد و پارکینگ مناسبی دارد اما همه امکانات به صورت بالقوه وجود دارد و مدیر باید با برنامه‌ریزی مناسب از این‌ها استفاده کند تا امکانات به صورت بالفعل در اختیار جشنواره قرار بگیرد.

غریب‌پور افزود: تا امروز بازدیدهای زیادی از برج میلاد صورت گرفته و نشست‌های مختلفی برای انجام امور هماهنگی برگزار شده است و امسال اراده بر این است که شرایطی به وجود بیاید که امکانات کاملاً دیده شود و استفاده مطلوبی از آن‌ها شود. البته بنده هرگز فعالیت‌های دوستان و مدیران سال‌های گذشته جشنواره فیلم فجر را زیر سوال نمی‌برم.

وی در پاسخ به این سوال که در سال‌های گذشته در هنگام پذیرایی و صرف ناهار کاستی‌هایی وجود داشته یا گاهی در برگزاری مراسم‌ها بی‌نظمی شده آیا قرار است بخشی از مراسم‌ها همچون پذیرایی به بیرون از برج منتقل شود، گفت: تلاش ما این است که به صورت متمرکز همه برنامه‌ها را در برج میلاد برگزار کنیم و از تداخل و جابجایی ‌های بی‌مورد خودداری می‌کنیم و مسئولان اجرایی در نشست‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که آشفتگی‌های سال‌های قبل وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: تا امروز بیش از ۵ جلسه درباره نحوه حضور افراد به برج و شکل تماشای فیلم برگزار کرده‌ایم و از زمان ورود افراد به برج تا زمان نمایش فیلم و نشست‌ها به دنبال آن هستیم که همه با آرامش فیلم‌ها را ببینند.

غریب‌پور افزود: برنامه برج میلاد را دبیرخانه اعلام می‌کند و من کاخ جشنواره را مدیریت می‌کنم و مجری هستم و تلاش داریم از پارکینگ در ورودی تا سالن نمایش تمامی مسیر برنامه‌ریزی شده و مسئولیت آن با من است و شروط من نیز پذیرفته شده است و امیدواریم برنامه‌هایی که به صورت تئوریک طراحی شده به صورت عملی نیز اجرا شود.

وی افزود: اگر پیش از این شمار زیادی کارت‌های تردد صادر می‌شد و یا در هنگام صرف ناهار تعداد زیادی افراد مراجعه می‌کردند که باعث بی‌نظمی می‌شد، امسال این مسائل وجود نخواهد داشت.

غریب‌پور در پاسخ به این سوال که در سال‌های گذشته بعضاً چند تیم تشریفاتی به صورت موازی در کاخ جشنواره فعالیت می‌کردند آیا امسال نیز اینگونه خواهد بود، گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که سال‌های گذشته باعث بی‌نظمی شده بود همین مسئله بود و این امر تداخل مدیریتی به دنبال داشت و امسال تمامی افراد از ورودی پارکینگ تا سالن نممایش و نشست‌های برگزاری توسط تیم من و تحت مدیریت من انجام می‌شود زیرا در غیر این صورت بی‌نظمی ایجاد می‌شود و نمی‌توان پاسخگو بود.

وی ادامه داد: من به دنبال آن هستم با تعامل بیشتر آنچه که به نفع جشنواره است را انجام بدهم تا این بار شاهد یک جشنواره منظم باشیم. البته تعداد افرادی که قرار است در این طرح همکاری کنند در تیم همچون میزبانی تشریفات حضور دارند و به زودی تعداد آن‌ها اعلام می‌شود.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها