تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۲۲:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 104186

 

مصطفی داننده درعصر ایران نوشت :

ایران در یک بازی خوب و حساب شده توانست از سد عمان عبور کند تا در مرحله بعد به دیوار چین برسد
۱-به طرز شگفت‌انگیزی تیم ملی فوتبال ایران امیدوار کننده بازی می‌کند. هرچه جام ملت‌های آسیا جلوتر می‌رود، امید قهرمانی ما بیشتر می‌شود. بازی با عمان نشان داد که ایران چه تیم با کیفیتی است. فراموش نکنیم، ما ویتنامی را به راحتی بردیم که تیم خوب اردن را از جام حذف کرد. جام ملت‌های آسیا یک جام به متولدین بعد از انقلاب اسلامی ایران بدهکار است و این دوره بهترین زمان برای ادا کردن این بدهی است.

۲-به نظر می‌رسید بازیکنان تیم ملی کمی با غرور وارد زمین شدند و تصور می‌کردند می‌شود به راحتی از سد عمان گذشت. پنالتی اول بازی اما حسابی حواس آنها را جمع کرد که حریف، قدر است و می‌تواند در هر لحظه برای تیم ما خطر ایجاد کند.

۳-امیدوارم، حسم غلط باشد اما فکر می‌کنم برخی در ایران از شکست تیم ملی خوشحال می‌شوند و دلیل آن هم مخالفت با کی‌روش است. آنها دوست دارند کی‌روش زمین بخورد حتی اگر به قمیت حذف ایران از آسیا باشد. نه تنها در ورزش در دنیای سیاست هم شاهد این معنا هستیم. برخی دوست دارند موفقیت به نام آنها زده شود نه فرد و جریان دیگری. این خطر را باید جدی بگیریم. منافع هیچ فردی جلوتر از منافع ملی نیست.

۴-بعد از احمدرضا عابدزاده، خیال خیلی از ما از دروازه تیم ملی راحت نبود. حالا اما با حضور علیرضا بیرانوند، دیگر خیالمان از چارچوب دروازه راحت است. چون شیر بچه لرستان اجازه نمی‌دهد توپ‌ها به سادگی از خط دروازه عبور کند.

۵-گل اول ایران به ما یادآوری کرد که برای رسیدن به هدف تا آخرین لحظه تلاش کنیم. جهانبخش تقریبا از یک توپ مُرده برای ایران یک گل ساخت. در زندگی ما هم لحظات مُرده‌ای وجود دارد که می‌تواند پله پرتاب ما به سمت موفقیت باشد.

۶-درخشش علیرضا جهانبخش در بازی عمان نشان داد که چقدر فوبتال ایران احتیاج به حضور لژیونر در فوتبال ایران دارد. سبک بازی جهانبخش یک سر و گردن بالاتر از دیگر بازیکنان بود. بازی در لیگ برتر انگلیس از جهانبخش ما یک بازیکن در سطح جهانی ساخته است. امیدوارم بعد از جام ملت‌ها شاهد حضور بازیکنان بیشتری در اروپا باشیم.

۷-کی‌روش بازهم ترکیب خود را تغییر داد. این نشان می‌دهد که بازیکنان در یک سطح قرار دارند و برای کی‌روش فرقی میان غفوری و رضاییان نیست. این تغییر ترکیب باعث می‌شود حریفان نتوانند تیم او را خوب آنالیز کنند. کی‌روش در هر بازی برای حریف سورپرایزهای ویژه‌ای دارد.

۸-عمان از دوستان مهم ایران در منطقه است. احتمالا آقای ده‌نمکی از این پیروز قاطع ایران ناراحت است یا حداقل بر این باور است که بیرانوند نباید، پنالتی آنها را می‌‌گرفت چون با این کار دل دوست استراتژیک ما در خاورمیانه شکست.

۹- احمدی گزارشگر بازی بعد از اینکه بیرانوند به زیبایی، پنالتی بازیکن عمانی را مهار کرد، گفت:« ناز نفست»! معمولا این واژه برای تشویق کسانی است که صدایی خوش دارند نه دروازه‌بانی که پنالتی گرفته است. این تعریف نشان داد که گزارش‌گران تلویزیون از دایره واژگان زیادی برخوردار نیستند و نمی‌توانند در لحظات حساس و احساسی، واژه‌هایی زیبا حلق کنند.

۱۰- امان از سردار آزمون و امان از مهدی طارمی. دو مهاجمی که خوب در موقعیت قرار می‌گیرند و برای هم موقعیت می‌سازند اما به راحتی آنها را از دست می‌دهند.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها