تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۱۱:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 2139
ناصر تقواییبا آغاز پخش برنامه «گنجینه» با اجرای پریوش نظریه، شبکه مستند سیما دو مستند از ناصر تقوایی و کامران شیردل را روی آنتن می‌فرستد.

 

در همکاری با مرکز آرشیو سازمان صداوسیما، مستندهای برگزیده دهه های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ از مستندسازان برتر ایران برای پخش در این برنامه انتخاب شده و مراحل مرمت این آثار در حال انجام است. برخی از این مستندها تا به حال از تلویزیون پخش نشده‌اند و در قالب «گنجینه» برای نخستین بار روی آنتن می‌روند.

 در قسمت اول «گنجینه» دو مستند یکی از ناصر تقوایی با نام «پنجشنبه بازار میناب» و دیگری از کامران شیردل با نام «اون شب که بارون اومد» برای پخش در نظر گرفته شده است.

تقوایی «پنجشنبه بازار میناب» را در سال ۱۳۴۶ ساخت. فیلم «حماسه روستازاده گرگانی» یا «اون شب که بارون اومد» در سال ۱۳۴۷ تهیه شد. این ساخته شیردل روایتی است از اتفاقی که نقل می‌شود مشابه حادثه دهقان فداکار در روستایی در شمال کشور اتفاق افتاده و تحلیلی بر گزارش واقعیت و جنبه نسبی و اسطوره‌سازی از آن است. «اون شب که بارون اومد» پیش از این در گروه هنر و تجربه و به عنوان اولین سری از فیلم‌های کلاسیک روی پرده رفته بود.

«گنجینه» هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ به تهیه‌کنندگی زهرا کشاورزی در ۶۰ دقیقه روی آنتن می‌رود و ممکن است برخی از قسمت‌های آن بنا به مدت زمان مستندها، تا ۹۰ دقیقه ادامه داشته باشد. بخش ابتدایی هر قسمت از برنامه مربوط به معرفی کوتاهی درباره آثار و مستندسازان است و این بخش هر بار در یکی از کافه‌کتاب‌های شهر تهران ضبط می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها