تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۴ - ۰۷:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 85872

ناصر چشم‌آذر یکی از سرشناس‌ترین آهنگسازان ایرانی صبح روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه درگذشت.

به گزارش سینماسینما، چشم‌آذر که حدود ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه صبح روز جمعه با اورژانس تهران به بیمارستان باهنر منتقل شده بود بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

این آهنگساز که متولد دی ماه سال ۱۳۲۹ در اردبیل بود، در ۱۲ سالگی به‌همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران می‌شود. در ۱۳ سالگی جایزه ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستانی به‌خاطر نواختن آکاردئون دریافت می‌کند و در ۱۷ سالگی رهبری کنسرت ترتیب داده شده در سفارت ایران در عراق را برعهده می‌گیرد.

او به طور تخصصی در زمینه موسیقی جاز در آمریکا تحصیل می‌کند و دوره آموزشی ساخت موسیقی فیلم را هم در همان کشور از سر می‌گذراند.

چشم‌آذر پس از بازگشت به ایران از سال ۱۳۶۳ و با ساخت موسیقی متن فیلم «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری فعالیت خود را در زمینه موسیقی فیلم آغاز می‌کند.

او در سال‌های گذشته با سینماگران مطرحی چون داریوش مهرجویی، تهمینه میلانی، کیومرث پوراحمد، رسول ملاقلی‌پور و سیروس الوند همکاری داشت.

او در بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم را برای «قارچ سمی» دریافت کرد، البته نخستین سیمرغ او مربوط به دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر و جایزه‌ای بود که برای فیلم‌های «بلندی‌های صفر» و «چشم شیطان» دریافت کرد.

او برای ساخت موسیقی «هامون» نیز نامزد دریافت جایزه شده بود.

سینماسینما، درگذشت این هنرمند را به خانواده و دوستداران او تسلیت می‌گوید.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها