تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۲۱ - ۱۵:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 69183

انیمیشن «اسب‌های پنجره‌ای: مکاشفه رزی مینگ در اشعار فارسی» از کانادا، نامزد جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در بخش بهترین انیمیشن بلند شد.

به گزارش سینماسینما، انیمیشن «اسب‌های پنجره‌ای: مکاشفه رزی مینگ در اشعار فارسی» به کارگرانی و تهیه‌کنندگی «آنماری فلمینگ» محصول کشور کاناداست که در شاخه بهترین انیمیشن بلند یازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک با آثاری از کشورهای ژاپن، فیلیپین و چین به رقابت خواهد پرداخت.

داستان این انیمیشن درباره‌ی دختر شاعر و دورگه‌ای به نام «رزی مینگ» است که به همراه مادر چینی و پدر ایرانی‌اش در کانادا زندگی می‌کند. وی پس از انتشار کتاب شعرش، به یک جشنواره‌ی ادبی در ایران و شهر شیراز دعوت می‌شود و در سفرش به سرزمین پدری‌ حقایقی تازه و پنهان شده درباره‌ی گذشته‌اش کشف می‌کند.

این انیمیشن بر اساس رمانی مصور با همین نام نوشته «فیلمینگ» و با مشارکت مالی ۷۳۰ نفر از ۲۸ کشور جهان ساخته شده و تاکنون در چندین جشنواره به روی پرده رفته و در جشنواره‌های ونکوور و تورنتو در کشور کانادا نیز موفق به کسب جوایزی شده است.

مراسم اعطای جوایز یازدهمین دوره این جوایز سینمایی نیز روز ۲۳ نوامبر (پنجشنبه، دوم آذر) در بریزبن استرالیا برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها